facebook circle color 256twitter circle birdyoutube 256
phoneEpi
aei
  
 
Του Στράτου Στρατηγάκη
Μαθηματικού - ΕρευνητήΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Πηγή naftemporiki.gr
Το νέο έτος αναμένουμε να φέρει πολλές αλλαγές στην Εκπαίδευση, καθώς η νέα Υπουργός Παιδείας κα. Κεραμέως μετά το αρχικό διάστημα ενημέρωσης και προσαρμογής θα προχωρήσει στην υλοποίηση των εξαγγελιών της. Πρόκειται για αλλαγές, κυρίως στη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα φέρουν τα πάνω κάτω στο Λύκειο, το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τη λειτουργία των Πανεπιστημίων.Το νέο έτος αναμένουμε να φέρει πολλές αλλαγές στην Εκπαίδευση, καθώς η νέα Υπουργός Παιδείας κα. Κεραμέως μετά το αρχικό διάστημα ενημέρωσης και προσαρμογής θα προχωρήσει στην υλοποίηση των εξαγγελιών της. Πρόκειται για αλλαγές, κυρίως στη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα φέρουν τα πάνω κάτω στο Λύκειο, το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τη λειτουργία των Πανεπιστημίων.

Το Νέο Λύκειο αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του με την έναρξη του σχολικού έτους 2020-2021 από τα παιδιά που θα φοιτήσουν στην Α Λυκείου. Μέχρι τότε θα πρέπει να έχει ψηφιστεί νέος νόμος, που, όπως έχει ανακοινωθεί, θα περιλαμβάνει την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου. Θα καθορίζεται έτσι η προαγωγή του μαθητή στην επόμενη τάξη, αλλά θα μετράει ο βαθμός και των τριών τάξεων στην εισαγωγή στις Ανώτατες Σχολές, παράλληλα με τους βαθμούς των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Η αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς αναμένεται να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς, ξεκινώντας πρώτα από την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και προχωρώντας μετά στην ατομική αξιολόγηση. Μάλιστα έχει δηλώσει η Υπουργός Παιδείας ότι θα σταματήσει ο πληθωρισμός αριστούχων, αφού αν η διαφορά της προφορικής από τη γραπτή βαθμολογία είναι πολύ μεγάλη θα ζητούνται εξηγήσεις από τον εκπαιδευτικό. Αυτό σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί θα γίνουν πιο “σφιχτοί” στις βαθμολογίες τους.
Με τη μείωση των αριστούχων και την καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων σταδιακά σε όλες τις τάξεις του Λυκείου θα έχουμε πτώση των βαθμολογιών. Οι αδύνατοι μαθητές θα στραφούν προς τα ΕΠΑΛ, όπως γίνεται κάθε φορά που δυσκολεύουν τα πράγματα στο Γενικό Λύκειο.
 
Στα Πανεπιστήμια έρχονται μεγάλες αλλαγές. Από τα 37 τμήματα που ήταν να λειτουργήσουν από το 2020 και μετά η Νομική Πάτρας καταργήθηκε και τα υπόλοιπα δεν ξέρουμε αν και πότε θα λειτουργήσουν, αφού πήραν αναστολή λειτουργίας. Το σημαντικότερο είναι ότι θα αλλάξει ο τρόπος χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων, αφού το 20% της χρηματοδότησης θα εξαρτάται από την αξιολόγηση.
Πολλά ακόμη σχέδια υπάρχουν για σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν στα προγράμματα σπουδών της μέσης εκπαίδευσης, την ίδρυση πολλών πρότυπων σχολείων και άλλα.
 
Η Εκπαίδευση δεν αντέχει, όμως, άλλα πειράματα και καταιγισμούς αλλαγών, γιατί πάμε όλο και χειρότερα και όλου πια λέμε κάθε πέρυσι και καλύτερα. Μία μόνο λέξη πρέπει να μπει στο λεξιλόγιό μας για ότι είναι να γίνει: αποτελεσματικότητα.
Μία μόνο λέξη που απαιτεί πολλή δουλειά για να γίνει πραγματικότητα. Κάθε νέο μέτρο που λαμβάνεται πρέπει να έχει ξεκάθαρους στόχους στο σχεδιασμό του και μετά την εφαρμογή του να αξιολογείται αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι που τέθηκαν. Αυτό δεν έχει γίνει ποτέ μέχρι τώρα.

Ούτε όταν παίρνονται αποφάσεις υπάρχει ξεκάθαρη στόχευση, ούτε όταν αλλάζει κάτι υπάρχει αιτιολόγηση ποιοι στόχοι δεν επετεύχθησαν, έτσι ώστε να δικαιολογείται η οποιαδήποτε αλλαγή. Μ’ αυτή τη λογική πρέπει να γίνουν οι αλλαγές γιατί διαφορετικά θα βρεθούμε να έχουμε κάνει ακόμα μια τρύπα στο νερό, όπως κάνουμε συνεχώς τα τελευταία είκοσι χρόνια. Ας αντιληφθούμε όλοι ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια.

Η Εκπαίδευση στην Ελλάδα έχει πιάσει πάτο, τα παιδιά μας βγαίνουν από το σχολείο αγράμματα και αυτό θα έχει επιπτώσεις στο μέλλον τους ατομικά, αλλά και στο μέλλον της χώρας μας συνολικά, γιατί αν συνεχιστεί αυτή η πορεία δεν πρόκειται να δούμε πραγματική ανάπτυξη ποτέ.
 
 
tei atiinas
 
Του Στράτου Στρατηγάκη
Μαθηματικού - ΕρευνητήΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Πηγή naftemporiki.gr

Τελειώνει ο Οκτώβριος, έρχεται η παρέλαση και οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου ακόμη δεν γνωρίζουν την κατανομή των σχολών στα επιστημονικά πεδία. Βάσει του νόμου του κ. Γαβρόγλου πρέπει μέχρι τις 30 Μαΐου κάθε χρόνο να ανακοινώνεται η ακριβής κατανομή των Τμημάτων και ο αριθμός των εισακτέων που θα ισχύσει την επόμενη χρονιά. Έτσι οι υποψήφιοι θα μπορούν, ξεκινώντας την προετοιμασία τους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις της επόμενης χρονιάς, να κάνουν τις επιλογές τους, γνωρίζοντας τους όρους εισαγωγής. Ειδικά για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2020 η προθεσμία ήταν μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.
 
Υπάρχει, δηλαδή, καθυστέρηση σχεδόν ένα μήνα από την προθεσμία που έδινε ειδικά για φέτος ο νόμος Γαβρόγλου. Θα μου πείτε άλλαξε η κυβέρνηση, άλλαξαν υπουργοί, υφυπουργοί και σύμβουλοι. Χρειάζεται χρόνος μέχρι να βρουν τα πατήματά τους οι νέοι. Σωστό, αλλά το πρόβλημά μας δεν είναι πολιτικό. Δεν χρειάζεται να αποφασίσει για κάτι τέτοιο η υπουργός. Αυτό έλειπε να αποφασίζει και για τα τόσο μικρά θέματα η υπουργός. Το θέμα είναι διοικητικό. Θα έπρεπε το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου να έχει κάνει τη δουλειά και η υπουργός απλά να υπογράψει την απόφαση.
 
Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει ένας σταθερός διοικητικός μηχανισμός, που λειτουργεί ανεξάρτητα από τον εκάστοτε υπουργό Παιδείας. Για να πιάσουμε το θέμα από την αρχή δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου διοικητικός μηχανισμός, αφού το υπουργείο Παιδείας λειτουργεί με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, που σήμερα είναι στο υπουργείο και αύριο δεν είναι. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει η διοίκηση μ’ αυτόν τον τρόπο. Είναι ευθύνη όλων των προηγούμενων υπουργών Παιδείας ότι δεν έλυσαν το πρόβλημα. Όλοι αναγγέλλουν τη μία αλλαγή μετά την άλλη, όλοι τα αλλάζουν όλα και όλο και χειρότερα γίνονται τα πράγματα, αλλά αρνούνται να στελεχώσουν τις υπηρεσίες του υπουργείου με μόνιμο διοικητικό προσωπικό, ώστε ο διοικητικός μηχανισμός να λειτουργεί. Ας μην ξεχνάμε ότι το υπουργείο Παιδείας έχει να διαχειριστεί τους περισσότερους υπαλλήλους από κάθε άλλο Υπουργείο και έχει πάρα πολλούς εποπτευόμενους φορείς.
 
Τα αποτελέσματα αυτής της κατάστασης είναι να εκδίδονται αποφάσεις και μετά να έχουμε ανακοινοποίηση στο ορθό ή να έχουμε διορθώσεις σφαλμάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στην Υπουργική Απόφαση με τις αντιστοιχίες των τμημάτων πληροφορηθήκαμε ότι το Οικονομικό Τμήμα και το τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου έχουν έδρα τα… Τρίκαλα. Τα συνεχή λάθη δημιουργούν την ανάγκη συνεχών διορθώσεων και, φυσικά, την απώλεια πολλών εργατοωρών.
 
Γιατί κανείς υπουργός δεν λύνει το θέμα, ώστε να αποκτήσει το υπουργείο το απαραίτητο προσωπικό και να μπορεί να λειτουργεί όπως πρέπει; Γιατί κανείς δεν ενδιαφέρεται. Οι πιο προχωρημένοι υπουργοί Παιδείας έχουν εξαγγείλει ότι θα μειώσουν τον αριθμό των αποσπασμένων εκπαιδευτικών, για να επιστρέψουν τάχα μου οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις, αλλά κανείς δεν πάει παραπέρα.
 
Ιδού λοιπόν πεδίον δόξης λαμπρό για όποιον υπουργό θέλει να αρχίσει από κάπου να φτιάχνει τα πράγματα. Το υπουργείο Παιδείας χρειάζεται μόνιμο διοικητικό προσωπικό για να μπορεί να λειτουργήσει με στοιχειώδη επάρκεια, να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του και να μην παραβιάζει τις προθεσμίες που το ίδιο επιβάλλει δια νόμου. Περιμένουμε, λοιπόν, την ανακοίνωση της ακριβούς κατάταξης των τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία που έπρεπε να έχει δημοσιευτεί μέχρι το τέλος του προηγούμενου μήνα.
 
 
Ισορροπία
 
Του Στράτου Στρατηγάκη
Μαθηματικού - Ερευνητή
Συνεργάτης των Φροντιστηρίων Επί
Πηγή: naftemporiki.gr
Αλλάζουν πολλά στην εκπαίδευση, σε όλο το εύρος της. Κάποιες από τις αλλαγές και ο συνδυασμός τους θα δημιουργήσουν ένα νέο τύπο μαθητή. Ένα μαθητή που θα βρίσκεται χαλαρά στο σχολείο 13 χρόνια: δύο χρόνια στο νηπιαγωγείο, έξι χρόνια στη δημοτικό, τρία χρόνια στο γυμνάσιο και δύο χρόνια στο λύκειο και τον 14ο χρόνο θα του λένε τώρα πρέπει να διαβάσεις σκληρά γιατί έχεις μπροστά σου τις εισαγωγικές εξετάσεις.
Μόνο που αυτός δεν θα μπορεί να το κάνει μετά από 13 χρόνια χαλαρότητας.Ας δούμε τα πράγματα από την αρχή.
 
Το Υπουργείο Παιδείας παίρνει μέτρα, ώστε να έχουμε πιο ξεκούραστους μαθητές.
Στο Δημοτικό καθιέρωσε δύο Σαββατοκύριακα με την τσάντα να μένει στο σχολείο, ώστε να μην υπάρχει μελέτη στο σπίτι, αλλά μόνο παιγνίδι.
Στο Γυμνάσιο και το Λύκειο πάμε για έναρξη των μαθημάτων στις 9.
Στο Γυμνάσιο στις εξετάσεις του Ιουνίου η Γ Γυμνασίου εξετάζεται σε 4 μόνο μαθήματα. 
Στην Α Λυκείου τα εξεταζόμενα μαθήματα γίνονται, από φέτος, 8, στη Β Λυκείου γίνονται 6 και στη Γ Λυκείου είναι 4.
Η μείωση των εξεταζομένων μαθημάτων και η αύξηση των ημερών διδασκαλίας ακούγεται καλό, αλλά κρύβει παγίδες εφησυχασμού για τους μαθητές. Το Υπουργείο μειώνει τα εξεταζόμενα μαθήματα και για όσα μαθήματα δεν θα εξετάζονται τον Ιούνιο επιβάλλει ακόμη ένα τετραμηνιαίο διαγώνισμα στο 2ο τετράμηνο, προσπαθώντας να ισοφαρίσει τη μη εξέταση του μαθήματος τον Ιούνιο. Δεν είναι, όμως, το ίδιο.
Το διαγώνισμα του β τετραμήνου γίνεται σε διευρυμένη ύλη, αφού είναι επαναληπτικό. Οι εξετάσεις του Ιουνίου,όμως, λέγονται γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις διεξάγονται στα 2/3 της διδαχθείσης ύλης και σκοπός τους είναι η επανάληψη όλης της ύλης της χρονιάς, ώστε οι μαθητές να “τακτοποιήσουν” στο μυαλό τους όλα όσα πρέπει να θυμούνται στην επόμενη τάξη. Γι’ αυτό και “πέφτουν” στις εξετάσεις κάθε χρόνο τα sos. Ακριβώς γιατί αυτά είναι που πρέπει να θυμούνται οι μαθητές. Δεν είναι χαζοί οι καθηγητές. Γνωρίζουν ότι οι μαθητές γνωρίζουν τι περίπου θα τους ζητηθεί. Αλλά αυτά είναι όσα πρέπει να θυμούνται.

Υπάρχει και άλλος ένας λόγος που γίνονται οι εξετάσεις. Είναι μία εκτίμηση των επιδόσεων του μαθητή. Αν δεν γράψει καλά στην Άλγεβρα, για παράδειγμα, τότε έχει μία προειδοποίηση ότι κάτι δεν πάει καλά και κάτι πρέπει να αλλάξει. Οι μαθητές της Β Λυκείου της θετικής κατεύθυνσης δεν θα εξεταστούν τον Ιούνιο στην άλγεβρα, τη γεωμετρία, τη φυσική και τη χημεία. Πρόκειται για τα μαθήματα η ύλη των οποίων είναι απαραίτητη για την επιτυχία τους στις πανελλήνιες εξετάσεις.  Ειδικά με το νέο ύφος των εξετάσεων, που απαιτούνται όλες οι γνώσεις όλων των τάξεων, είναι απαραίτητη η άριστη γνώση αυτών των μαθημάτων. Δεν υπάρχει, όμως, ούτε επανάληψη ούτε αποτίμηση της κατάκτησης της γνώσης, διαδικασίες απαραίτητες για την επιτυχή ολοκλήρωση της ύλης. Όλοι γνωρίζουμε πως ότι δεν καλύπτει το σχολείο θα το καλύψει το φροντιστήριο…
Έχουμε, δηλαδή, δύο τύπους σχολείου. Την χαλαρή κατάσταση από το νηπιαγωγείο μέχρι και τη Β Λυκείου και μετά την Γ Λυκείου, που έχει μία τελείως διαφορετική φυσιογνωμία.
Στη Γ Λυκείου που και επίσημα θα είναι έτος προετοιμασίας για το Πανεπιστήμιο πρέπει ο μαθητής να αλλάξει φιλοσοφία και τρόπο ζωής, εντελώς ξαφνικά.
Τα μαθήματα στο σχολείο θα είναι ουσιαστικά αυτά στα οποία θα εξεταστεί στις εισαγωγικές εξετάσεις. Θα διδάσκονται 6 ώρες την εβδομάδα και η ύλη, όπως φάνηκε από τα προγράμματα σπουδών που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας, θα είναι μεγάλη.
Το… χαλαρό παιδί μας, θα βρεθεί απότομα σε μία νέα κατάσταση.
Μεγάλη ύλη που θεωρεί γνωστό ό,τι διδάχθηκε μέχρι τώρα και υψηλές απαιτήσεις γιατί ο ανταγωνισμός στις περιζήτητες σχολές είναι οξύτατος.Πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί ο μαθητής στο νέο περιβάλλον μάθησης και τις νέες απαιτήσει;. Όταν έχεις μάθει να διαβάζεις μισή ώρα την ημέρα και να παίρνεις 20 ξαφνικά ζορίζεσαι, μου έλεγε ένας μαθητής. Και πράγματι αυτή είναι η πραγματική εικόνα. Με μισή ώρα διάβασμα την ημέρα τα παιδιά έχουν υψηλή βαθμολογία, δεν έχουν και τις επαναληπτικές εξετάσεις να τους ταρακουνήσουν σε περίπτωση αποτυχίας και φτάνουν στην Γ Λυκείου με λειψές γνώσεις και περισσή αυτοπεποίθηση.
Μέτριοι και κάτω μαθητές νομίζουν ότι είναι αριστούχοι και άντε να τους προσγειώσεις στην πραγματικότητα, αυτούς και τους γονείς τους, που νομίζουν ότι όλα βαίνουν καλώς. Άσε που δεν προλαβαίνεις να τους μάθεις όσα δεν γνωρίζουν ενώ οι ίδιοι πιστεύουν ότι τα ξέρουν πολύ καλά.
 
Το ζητούμενο είναι, όπως πάντα, η ισορροπία.
Μην αφήνεις τα παιδιά χαλαρά σε όλο το σχολείο και την τελευταία χρονιά τους ζητάς πράγματα στα οποία δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Πρέπει να υπάρχει μία ενιαία αντιμετώπιση σε όλο το λύκειο, τουλάχιστον. Το σωστό είναι να υπάρχει προοδευτικός βαθμός δυσκολίας καθώς το παιδί μεγαλώνει και όχι να πέφτουν ξαφνικά στο κεφάλι του 6 ώρες μαθηματικά, 6 ώρες φυσική και 6 ώρες χημείας την εβδομάδα, με μεγάλη ύλη, που ο μέτριος μαθητής θα “χαθεί” από τον Οκτώβρη.