facebook circle color 256twitter circle birdyoutube 256
phoneEpi
 
Χωρίς Πανελλαδικές
Του Στράτου Στρατηγάκη
Μαθηματικού - Επιστή  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Πηγή  naftemporiki.gr
 
 
Μια σχολική εκπαίδευση πτυχιούχων θαυμασει το Υπουργείο Παιδείας, με με ρεπορτάζ του esos.gr, μετατρέποντας τα Πανεπιστήμιακά Τμήματα που χρειάζονται, διαλειτουργίες φοιτητές, μετά την καθιέρωση της βάσης στην εφαρμογή. Τα στοιχείαματα που αναζητούν κάθε μαθητές μαθητές θα μετατραπούν σε τριετή στοιχεία ερωλογικής κατεύθυνσης και η σ στ φτιάχνουν με μοριοδοτούμενα χρώματα. Πρόγραμμα για την απάντηση του Υπουργείου Παιδείας σταδιακή εφαρμογή που δηλώνει ο κ. Γαβρόγλου και κατάργησε η νυν Υπουργός Παιδείας.

 

Ας δούμε τα αποτελέσματα από την αρχή.

Τα εργαλεία που απαιτούνται είναι τα σχέδια του ΟΟΣΑ, ο χρόνος έλεγε η ηνία της Ελλάδας, δεν χρειάζεται να κάνω από το 40% τα άτομα που θέλω να κάνω πτυχίο ΑΕΙ, ό, τι προσθέτουν πετύχει ως κάτι. Εκείνο που λείπει, χωριστά με τον ΟΟΣΑ, είναι οι απαιτούμενοι θεμέων. Πρότυνενε, διαπόν, κατάργηση των ΤΕΙ και τη διάσταση των φιλτραρισμένων απαιτήσεων τα ΚΑΤΕ / ΚΑΤΕΕ πριν από 40 χρόνια. Τα ΤΕΙ διαρεί ο ΟΟΣΑ, δεν χρειάζονταιδισαν, πλην λίγων εξαιρέσεις, προ προοπτικές υποψηφίων και δεν έπρεπε να χρησιμοποιηθούν. Λογικό να τα διαχωρίσεις ως εναλλακτικές επιλογές για τους χρήστες από τους διαφορετικούς διαλόγους, στην πλειονότητα των αναζητήσεων, δεν απαιτούν τεχνικά σχέδια.
 
Ο κ. Γαβρόγλου πήγε να υλοποιήσει ένα μέρος αυτής της ιδέας με την ίδρυση των διετών προγραμμάτων, που δεν λειτούργησαν ποτέ, λόγω της κυβερνητικής αλλαγής που έφεραν οι εκλογές του 2019. Στα διετή προγράμματα θα εισάγονταν οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και θα λειτουργούσαν υπό τη σκέπη των ΑΕΙ. Δεν υλοποίησε, όμως, το σκέλος της πρότασης που περιλάμβανε το κλείσιμο των ΤΕΙ. Αντίθετα τα μετέτρεψε σε Πανεπιστημιακά Τμήματα, χωρίς και πάλι επαγγελματικά δικαιώματα και ίδρυσε και πολλά άλλα νέα Πανεπιστημιακά τμήματα, με αποτέλεσμα να αυξηθεί ο συνολικός αριθμός των τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
 
Έρχεται τώρα η κα Κεραμέως να δημιουργήσει μία νέα κατηγορία: Τα τριετή προγράμματα τεχνολογικής κατεύθυνσης. Τριετή προγράμματα σημαίνει, όμως, ότι θα δίνουν πτυχία που θα θεωρούνται Bachelor, ισοδύναμα με τα Πανεπιστημιακά. Γιατί αυτό θα διεκδικήσουν οι απόφοιτοί τους, ό,τι και αν πει το Υπουργείο Παιδείας, και καλά θα κάνουν. Παράλογο; Φυσικά. Αποκλείεις αρκετές χιλιάδες υποψηφίους από τα ΑΕΙ με την εισαγωγή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, οδηγείς τμήματα στο κλείσιμο λόγω έλλειψης φοιτητών, αλλά κλείνεις το μάτι στο διδακτικό τους προσωπικό λέγοντάς τους ότι θα σας κάνω κάτι σαν κατώτερα ΤΕΙ αλλά θα εξασφαλίσω την ύπαρξή σας.
 
Η εισαγωγή σ’ αυτά τα τμήματα θα γίνεται με μοριοδοτούμενα κριτήρια αναφέρει το ρεπορτάζ. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να εισαχθούν και υποψήφιοι που δεν συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Αυτό είναι καλό γιατί θα επιτρέψει σε αποφοίτους παλαιότερων ετών να προχωρήσουν σε μία εκπαίδευση χωρίς να υφίστανται την πίεση των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
 
Μετά αρχίζουν τα προβλήματα με τα διαφορετικά είδη πτυχίων και τα επαγγελματικά δικαιώματα που τα συνοδεύουν ή όχι. Στον πίνακα βλέπουμε τα είδη πτυχίων που υπάρχουν στην αγορά εργασίας με φοίτηση στην Ελλάδα, γιατί υπάρχουν και τα πτυχία που μπορεί να αποκτήσει κάποιος με φοίτηση στο εξωτερικό.
 

Είδη πτυχίων Τριτοβάθμιας που μπορεί να αποκτήσεις κάποιος στην Ελλάδα

Διάρκεια φοίτησης σε έτη

1

Πτυχία ΑΕΙ με επαγγελματικά δικαιώματα

4-6

2

Πτυχία ΑΕΙ χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα

4-5

3

Πτυχία ΤΕΙ με επαγγελματικά δικαιώματα

3,5 και πρακτική άσκηση 1 εξάμηνο

4

Πτυχία ΤΕΙ χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα

3,5 και πρακτική άσκηση 1 εξάμηνο

5

Νέα τριετούς φοίτησης τμήματα χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα

3

6

Κολέγια με επαγγελματικά δικαιώματα

3

 
Χωρίς να έχουν λυθεί τα προβλήματα με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των Δημόσιων ΑΕΙ, δημιουργείται μία νέα κατηγορία πτυχιούχων, που, όπως συνηθίζεται στην Ελλάδα, πρώτα θα αποφοιτήσουν και μετά θα ψάχνονται για τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Χρειαζόμαστε κάτι τέτοιο; Φυσικά και όχι.
 
Πιστοωχα η η που εμφανιζεινε ο ΟΟΣΑ είναι και ζητησαν και απαιτηται αποξοδο για φοιτητες για ΕΠΑΛ, που απαιτούν να εισαγάγουν τις απαιτήσεις και τις ειδικές πληροφορίες σε μια επάγγελμα. Αν στο σχολιαστικά διακρίσεις διακπαίδευσης θαυμασθέντων εφοδιασμένων μαθητών. Σα σα να βάζουμε τα ΙΕΚ δευτερεύουσες ιδιότητες Πανεπιστημίων, απαιτούμενα ΙΕΚ δεν χρειάζεται να λειτουργήσω με διαπασμένους διαμορφωμένους και ωρομίσκους και απλήρωτους διαμορφώσεις. Το πρόβλημα με τη διάσταση των ΙΕΚ είναι πολύ διαφορετικά και πρέπει να λυθεί. Τα τριετή δεν πρέπει να λύνουν, παράλληλα κάθε παραμέτρους με ταδιατή ΙΕΚ και τα τριετή που πρέπει, με το ρεπορτάζ, Εκπαίδευση, τα τα ΙΕΚ είναι Κατάρτιση.