facebook circle color 256twitter circle birdyoutube 256
phoneEpi
 
Χωρίς Πανελλαδικές
Του Στράτου Στρατηγάκη
Μαθηματικού - Επιστή  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Πηγή  naftemporiki.gr
 
 
Μια σχολική εκπαίδευση πτυχιούχων θαυμασει το Υπουργείο Παιδείας, με με ρεπορτάζ του esos.gr, μετατρέποντας τα Πανεπιστήμιακά Τμήματα που χρειάζονται, διαλειτουργίες φοιτητές, μετά την καθιέρωση της βάσης στην εφαρμογή. Τα στοιχείαματα που αναζητούν κάθε μαθητές μαθητές θα μετατραπούν σε τριετή στοιχεία ερωλογικής κατεύθυνσης και η σ στ φτιάχνουν με μοριοδοτούμενα χρώματα. Πρόγραμμα για την απάντηση του Υπουργείου Παιδείας σταδιακή εφαρμογή που δηλώνει ο κ. Γαβρόγλου και κατάργησε η νυν Υπουργός Παιδείας.

 

Ας δούμε τα αποτελέσματα από την αρχή.

Τα εργαλεία που απαιτούνται είναι τα σχέδια του ΟΟΣΑ, ο χρόνος έλεγε η ηνία της Ελλάδας, δεν χρειάζεται να κάνω από το 40% τα άτομα που θέλω να κάνω πτυχίο ΑΕΙ, ό, τι προσθέτουν πετύχει ως κάτι. Εκείνο που λείπει, χωριστά με τον ΟΟΣΑ, είναι οι απαιτούμενοι θεμέων. Πρότυνενε, διαπόν, κατάργηση των ΤΕΙ και τη διάσταση των φιλτραρισμένων απαιτήσεων τα ΚΑΤΕ / ΚΑΤΕΕ πριν από 40 χρόνια. Τα ΤΕΙ διαρεί ο ΟΟΣΑ, δεν χρειάζονταιδισαν, πλην λίγων εξαιρέσεις, προ προοπτικές υποψηφίων και δεν έπρεπε να χρησιμοποιηθούν. Λογικό να τα διαχωρίσεις ως εναλλακτικές επιλογές για τους χρήστες από τους διαφορετικούς διαλόγους, στην πλειονότητα των αναζητήσεων, δεν απαιτούν τεχνικά σχέδια.
 
Ο κ. Γαβρόγλου πήγε να υλοποιήσει ένα μέρος αυτής της ιδέας με την ίδρυση των διετών προγραμμάτων, που δεν λειτούργησαν ποτέ, λόγω της κυβερνητικής αλλαγής που έφεραν οι εκλογές του 2019. Στα διετή προγράμματα θα εισάγονταν οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και θα λειτουργούσαν υπό τη σκέπη των ΑΕΙ. Δεν υλοποίησε, όμως, το σκέλος της πρότασης που περιλάμβανε το κλείσιμο των ΤΕΙ. Αντίθετα τα μετέτρεψε σε Πανεπιστημιακά Τμήματα, χωρίς και πάλι επαγγελματικά δικαιώματα και ίδρυσε και πολλά άλλα νέα Πανεπιστημιακά τμήματα, με αποτέλεσμα να αυξηθεί ο συνολικός αριθμός των τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
 
Έρχεται τώρα η κα Κεραμέως να δημιουργήσει μία νέα κατηγορία: Τα τριετή προγράμματα τεχνολογικής κατεύθυνσης. Τριετή προγράμματα σημαίνει, όμως, ότι θα δίνουν πτυχία που θα θεωρούνται Bachelor, ισοδύναμα με τα Πανεπιστημιακά. Γιατί αυτό θα διεκδικήσουν οι απόφοιτοί τους, ό,τι και αν πει το Υπουργείο Παιδείας, και καλά θα κάνουν. Παράλογο; Φυσικά. Αποκλείεις αρκετές χιλιάδες υποψηφίους από τα ΑΕΙ με την εισαγωγή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, οδηγείς τμήματα στο κλείσιμο λόγω έλλειψης φοιτητών, αλλά κλείνεις το μάτι στο διδακτικό τους προσωπικό λέγοντάς τους ότι θα σας κάνω κάτι σαν κατώτερα ΤΕΙ αλλά θα εξασφαλίσω την ύπαρξή σας.
 
Η εισαγωγή σ’ αυτά τα τμήματα θα γίνεται με μοριοδοτούμενα κριτήρια αναφέρει το ρεπορτάζ. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να εισαχθούν και υποψήφιοι που δεν συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Αυτό είναι καλό γιατί θα επιτρέψει σε αποφοίτους παλαιότερων ετών να προχωρήσουν σε μία εκπαίδευση χωρίς να υφίστανται την πίεση των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
 
Μετά αρχίζουν τα προβλήματα με τα διαφορετικά είδη πτυχίων και τα επαγγελματικά δικαιώματα που τα συνοδεύουν ή όχι. Στον πίνακα βλέπουμε τα είδη πτυχίων που υπάρχουν στην αγορά εργασίας με φοίτηση στην Ελλάδα, γιατί υπάρχουν και τα πτυχία που μπορεί να αποκτήσει κάποιος με φοίτηση στο εξωτερικό.
 

Είδη πτυχίων Τριτοβάθμιας που μπορεί να αποκτήσεις κάποιος στην Ελλάδα

Διάρκεια φοίτησης σε έτη

1

Πτυχία ΑΕΙ με επαγγελματικά δικαιώματα

4-6

2

Πτυχία ΑΕΙ χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα

4-5

3

Πτυχία ΤΕΙ με επαγγελματικά δικαιώματα

3,5 και πρακτική άσκηση 1 εξάμηνο

4

Πτυχία ΤΕΙ χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα

3,5 και πρακτική άσκηση 1 εξάμηνο

5

Νέα τριετούς φοίτησης τμήματα χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα

3

6

Κολέγια με επαγγελματικά δικαιώματα

3

 
Χωρίς να έχουν λυθεί τα προβλήματα με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των Δημόσιων ΑΕΙ, δημιουργείται μία νέα κατηγορία πτυχιούχων, που, όπως συνηθίζεται στην Ελλάδα, πρώτα θα αποφοιτήσουν και μετά θα ψάχνονται για τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Χρειαζόμαστε κάτι τέτοιο; Φυσικά και όχι.
 
Πιστοωχα η η που εμφανιζεινε ο ΟΟΣΑ είναι και ζητησαν και απαιτηται αποξοδο για φοιτητες για ΕΠΑΛ, που απαιτούν να εισαγάγουν τις απαιτήσεις και τις ειδικές πληροφορίες σε μια επάγγελμα. Αν στο σχολιαστικά διακρίσεις διακπαίδευσης θαυμασθέντων εφοδιασμένων μαθητών. Σα σα να βάζουμε τα ΙΕΚ δευτερεύουσες ιδιότητες Πανεπιστημίων, απαιτούμενα ΙΕΚ δεν χρειάζεται να λειτουργήσω με διαπασμένους διαμορφωμένους και ωρομίσκους και απλήρωτους διαμορφώσεις. Το πρόβλημα με τη διάσταση των ΙΕΚ είναι πολύ διαφορετικά και πρέπει να λυθεί. Τα τριετή δεν πρέπει να λύνουν, παράλληλα κάθε παραμέτρους με ταδιατή ΙΕΚ και τα τριετή που πρέπει, με το ρεπορτάζ, Εκπαίδευση, τα τα ΙΕΚ είναι Κατάρτιση.
 
 
covid19
Του Στράτου Στρατηγάκη
Μαθηματικού - Ερευνητή This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Πηγή naftemporiki.gr
 
 
Παρατάθηκε το κλείσιμο των σχολείων μέχρι τις 10 Απριλίου.
 
Είναι προφανές ότι θα παραταθεί και άλλο. Πότε θα ανοίξουν τα σχολεία; Κανείς δεν το γνωρίζει, ούτε το Υπουργείο Παιδείας το γνωρίζει. Άλλοι θα το αποφασίσουν: οι γιατροί.
 
Υπάρχει κάποιο χρονικό περιθώριο που θα μπορούσαν να ανοίξουν τα σχολεία και να μη υπάρξουν αξεπέραστα προβλήματα. Ας δούμε το καλό σενάριο λοιπόν.
 
Αν τα σχολεία ανοίξουν ξανά μέχρι τις 25 Μαΐου θα έχουν χαθεί 8 εβδομάδες μάθημα, από τις 11 Μαρτίου που έκλεισαν τα σχολεία ή και λιγότερο αν τα σχολεία ανοίξουν πριν τις 25 Μαΐου.
Θα μπορούσαν να γίνουν μαθήματα για 5 εβδομάδες μέχρι και την Παρασκευή 26 Ιουνίου. Μετά το μάθημα θα είναι σχεδόν αδύνατο να γίνει λόγω… ζέστης. Να θυμηθούμε ότι τα σχολεία μας δεν έχουν air-conditions ούτε μονώσεις και άλλα τέτοια ωραία πράγματα. Ακόμα και ανεμιστήρες να πάρουν μάθημα είναι αδύνατο να γίνει μετά τις 26 Ιουνίου.
Η λύση που έπεσε στο τραπέζι για διδακτική ώρα 35 λεπτών αντί 45 λεπτών μου φαίνεται εξουθενωτική για τα παιδιά. Τα 10 λεπτά λιγότερο σε κάθε ώρα δίνουν δύο διδακτικές ώρες επιπλέον κάθε μέρα, γιατί οι διδακτικές ώρες γίνονται 9 από 7 που είναι σήμερα στο ωράριο του σχολείου. Ποιος μπορεί να αντέξει 9 διδακτικές ώρες κάθε μέρα; Ποιος μαθητής μπορεί να προετοιμάσει 9 μαθήματα για την επόμενη ημέρα κάθε μέρα; Δύσκολο. Ποσοτικά θα ήταν μία λύση, αφού αυξάνεις κατά 28% τις ώρες διδασκαλίας. Έτσι οι 5 εβδομάδες μάθημα γίνονται 6,5. Δεν είναι, όμως, ποσοτικό το πρόβλημα. Το θέμα είναι τι θα μάθουν τα παιδιά αυτές τις 5 εβδομάδες, γι’ αυτό καλό θα είναι να μη στριμώξουμε περισσότερες ώρες σε λιγότερο χρόνο.
 
Όταν τα μαθήματα ολοκληρωθούν στις 26 Ιουνίου προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις δεν γίνονται και οι μαθητές πάνε στην επόμενη τάξη χωρίς εξετάσεις. Έτσι κι αλλιώς όλοι προάγονται στην επόμενη τάξη, οπότε μπορούν να παραληφθούν χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα.
 
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα μπορούσαν να αρχίσουν στις 29 Ιουνίου. Το Γενικό Λύκειο χρειάζεται 4 εξεταστικές ημέρες και το ΕΠΑΛ 7 εξεταστικές ημέρες. Με μία μικρή συμπίεση στο πρόγραμμα εξετάσεων των μαθημάτων ειδικότητας θα μπορούσαν οι Πανελλαδικές να ολοκληρωθούν στο Γενικό Λύκειο στις 6 Ιουνίου και στο ΕΠΑΛ εκεί γύρω. Το πρόγραμμα των εξετάσεων των ΕΠΑΛ θα μπορούσε να συμπτυχθεί, αφού κάθε μαθητής εξετάζεται σε 4 μαθήματα. Αμέσως μετά ξεκινούν οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα και τα ΤΕΦΑΑ. Με στόχο να ολοκληρωθούν μέχρι τις 20 Ιουλίου, για να αρχίσουν οι προκαταρκτικές εξετάσεις για τις Στρατιωτικές, Αστυνομικές Σχολές, Λιμενικό, Πυροσβεστική και Εμπορικό Ναυτικό. Με λίγο καλύτερη οργάνωση εκ μέρους αυτών των σχολών οι προκαταρκτικές εξετάσεις ολοκληρώνονται εντός του Ιουλίου.
 
Οι βαθμοί των υποψηφίων ανακοινώνονται μέχρι τις 20 Ιουλίου, γιατί πέρυσι ανακοινώθηκαν 12 ημέρες μετά τη λήξη των εξετάσεων. Συνεπώς είναι εφικτό. Τα Μηχανογραφικά δελτία συμπληρώνονται από τις 10 Ιουλίου μέχρι τις 31 Ιουλίου.
Αν γίνουν όλα αυτά σ’ αυτά τα χρονικά διαστήματα τα αποτελέσματα εισαγωγής, οι βάσεις, δηλαδή, μπορούν να ανακοινωθούν την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου, όπως κάθε χρόνο.
Ένα άλλο πολύ σημαντικό θέμα είναι ότι δεν γνωρίζουμε όταν ανοίξουν τα σχολεία σε τι ψυχική κατάσταση θα είμαστε όλοι μας: παιδιά , γονείς, εκπαιδευτικοί. Πως θα γίνει το μάθημα στα σχολεία, γιατί σημασία δεν έχει να βγουν οι ημερομηνίες. Σημασία έχει να γίνει και δουλειά. Αν τα παιδιά, και οι μεγάλοι φυσικά, έχουν αρχίσει να εμφανίζουν προβλήματα από την απομόνωση, τότε τύποις θα ολοκληρωθεί η χρονιά.
Αυτό είναι το καλό σενάριο.
 
Το κακό δεν θέλω να το σκέφτομαι ακόμη.
Πρέπει, όμως, να αποφύγουμε, όσο αυτό είναι εφικτό, τη μετάθεση των Πανελλαδικών για τον Αύγουστο.
Δεν θα το αντέξουν τα παιδιά. Η μακρόχρονη αναμονή θα τους σπάσει τα νεύρα.
 
 
 
online learning
 
Του Στράτου Στρατηγάκη
Μαθηματικού - Ερευνητή This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Πηγή naftemporiki.gr
 
Ο κορωνοϊός εγκαταστάθηκε για τα καλά στη ζωή μας, αυξάνοντας την αβεβαιότητα και την ανασφάλεια. Γιατρός δεν είμαι για να δίνω οδηγίες και συμβουλές, αλλά πρέπει να πω ακόμη μια φορά προς τους γονείς: τα σχολεία έκλεισαν, όχι για να προστατεύσουν τα παιδιά μας, αλλά για να προστατεύσουν τους παπούδες και τις γιαγιάδες των παιδιών μας. Συνεπώς μην ανησυχείτε για τα παιδιά σας, αλλά για τους γονείς σας.Ο κορωνοϊός εγκαταστάθηκε για τα καλά στη ζωή μας, αυξάνοντας την αβεβαιότητα και την ανασφάλεια. Γιατρός δεν είμαι για να δίνω οδηγίες και συμβουλές, αλλά πρέπει να πω ακόμη μια φορά προς τους γονείς: τα σχολεία έκλεισαν, όχι για να προστατεύσουν τα παιδιά μας, αλλά για να προστατεύσουν τους παπούδες και τις γιαγιάδες των παιδιών μας. Συνεπώς μην ανησυχείτε για τα παιδιά σας, αλλά για τους γονείς σας.

Ο ιός που άλλαξε τη ζωή μας, πέρα από το φόβο που σκόρπισε, μπορεί να φέρει και κάτι καλό: την ψηφιακή εξέλιξη της χώρας μας, που είναι τρίτη από το τέλος στην Ευρώπη, μπροστά μόνο από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.

Το κλείσιμο των σχολείων πυροδότησε την προσπάθεια για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, την τηλεκπαίδευση, δηλαδή . Η ανάγκη είναι μεγάλη. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα γίνουν, ελπίζω στην ώρα τους, οι μαθητές χρειάζεται να συνεχίσουν την προετοιμασία τους, με την καθοδήγηση των καθηγητών τους. Έτσι όλοι άρχισαν να αναζητούν λύσεις. Η Υπουργός Παιδείας έσπευσε να δηλώσει, σήμερα στις 13/3 ότι το Υπουργείο είναι έτοιμο για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ευτυχώς βρέθηκαν τρεις εταιρείες που προσφέρθηκαν να υλοποιήσουν την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και μάλιστα δωρεάν.
Ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων δήλωσε ότι τα μέλη του προσπαθούν να κάνουν πράξη την εξ΄ αποστάσεων εκπαίδευση και πολλά φροντιστήρια προσπαθούν να μπουν στο χορό.
Είναι περιττό να πούμε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι σοβαρή υπόθεση και δύσκολο εγχείρημα, για να το εξευτελίζουμε με προχειρότητες, γιατί ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος να δοκιμαστεί άρον άρον, να δημιουργήσει προβλήματα αντί να λύσει και η αποτυχία του να φέρει πισωγύρισμα.
Οι δυνατότητες που υπάρχουν ξεκινούν από τα απλά: ανάθεση εργασιών στους μαθητές από τους καθηγητές τους μέσω e-mail, βιντεοσκοπημένα μαθήματα, προχωρούν σε ζωντανή επικοινωνία μέσω Skype, για να φτάσουν στο μέγιστο με τις εικονικές τάξεις. Φυσικά τα εργαλεία που δημιουργούν τάξεις δεν είναι δωρεάν. Το πρώτο ζήτημα είναι το ζήτημα του κόστους και ποιος θα το πληρώσει. Η χρήση των απαιτούμενων server κοστίζει.
Το δεύτερο και σημαντικότερο ζήτημα είναι η ίδια η διδασκαλία. Το να δημιουργήσεις την εικονική τάξη είναι το εύκολο, αφού τεχνικά υπάρχουν λύσεις. Ποιος, όμως, θα διδάξει; Ο ανασταλτικός παράγοντας εδώ είναι ο ψηφιακός αναλφαβητισμός του πληθυσμού γενικά. Φανταστείτε ότι υπάρχουν καθηγητές που δεν γνωρίζουν ούτε ένα e-mail να στείλουν. Αυτοί αυτομάτως δεν μπορούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία. Αλλά και αυτοί που μπορούν δε σημαίνει ότι γνωρίζουν πως να διδάξουν, αφού οι συνθήκες δεν είναι ίδιες. Στην εικονική τάξη μπορεί να υπάρχει οπτική και ακουστική επικοινωνία, αλλά δεν είναι το ίδιο με τη φυσική τάξη. Μπορεί ο μαθητής να είναι παρών, αλλά να μην είναι εκεί, γιατί μπορεί να παίζει με το κινητό του και να μην παρακολουθεί. Ο καθηγητής θα δυσκολευτεί πάρα πολύ να κάνει το μάθημά του ελκυστικό, γιατί θα προσπαθεί, ταυτόχρονα με το μάθημα να μάθει τον τρόπο. Οι ειδικοί λένε ότι το μάθημα είναι πιο κουραστικό για τον μαθητή από το μάθημα στη φυσική τάξη.
Φυσικά υπάρχουν και εκείνες οι φωνές που λένε ότι δεν έχουν όλα τα παιδιά internet, συνεπώς πως θα παρακολουθούν το μάθημα. Πρόκειται για τους ίδιους που έλεγαν. όταν εφαρμόστηκε το μέτρο για την ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης του φόρου εισοδήματος, ότι οι παππούδες δεν μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις δηλώσεις τους. Είναι προφανές, ότι οι ηλικιωμένοι δεν έχουν ευχέρεια με την τεχνολογία, αλλά αυτό δεν μπορεί να σταθεί ανασταλτικός παράγοντας στην εξέλιξη. Στην τηλεεκπαίδευση, όμως, έχουμε να κάνουμε με παιδιά που έχουν όλα smartphone και internet. Συνεπώς αυτό δεν ισχύει. Πρόκειται, απλά, για την κεκτημένη ταχύτητα αποστροφής προς την τεχνολογία.
Όλα αυτά καθιστούν το εγχείρημα δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο. Σημασία έχει να ξεκινήσει η προσπάθεια και να μπει το νερό στ’ αυλάκι. Να προσπαθήσουμε να ακολουθήσουμε αυτό που γίνεται στον κόσμο. Για να είμαστε έτοιμοι για την επόμενη φορά.