facebook circle color 256twitter circle birdyoutube 256
phoneEpi
  exoteriko
 
Του Στράτου Στρατηγάκη
Mαθηματικού - ερευνητή
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Να σπουδάσω στην Αγγλία ή στις ΗΠΑ που έχουν τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου; Πολλοί μαθητές και γονείς ρωτούν αν είναι προτιμότερο να σπουδάσουν εκεί, ώστε μετά να βρουν εργασία στη χώρα των σπουδών τους και να ρίξουν μαύρη πέτρα πίσω τους, αφού πιστεύουν ότι η Ελλάδα δεν έχει κανένα μέλλον. 

Μάλιστα έχουν αρχίσει να γίνονται ξανά μόδα οι σπουδές στο εξωτερικό. Πολλοί μάλιστα είναι έτοιμοι να χρεωθούν για να σπουδάσουν στην Αγγλία για παράδειγμα. Στο ερώτημα θα επιχειρήσουμε να δώσουμε μία απάντηση.

Στις διεθνείς κατατάξεις των πανεπιστημίων τα πανεπιστήμια της Αμερικής και της Αγγλίας καταλαμβάνουν τις υψηλότερες θέσεις Υπάρχουν, λοιπόν, εξαιρετικής ποιότητας πανεπιστήμια σ’ αυτές τις δύο χώρες, αλλά και σε άλλες. Το ζήτημα, όμως, είναι ότι, όπως σε όλα τα πράγματα στη ζωή δεν μπορούμε να γενικεύσουμε.

Δεν είναι όλα τα πανεπιστήμια της Αγγλίας και της Αμερικής καλά. Υπάρχει μεγάλη διαφορά στην ποιότητα από πανεπιστήμιο σε πανεπιστήμιο. Γιατί το σωστό ερώτημα δεν είναι σε ποια χώρα αλλά σε ποιο πανεπιστήμιο.

 

 

Στον πίνακα βλέπουμε τον αριθμό των πανεπιστημίων και κολεγίων που υπάρχουν σε κάθε χώρα, όπως αναφέρονται στην ιστοσελίδα www.4icu.org, όπου αναφέρεται αριθμός ιδρυμάτων κοντινός στην πραγματικότητα, που περιλαμβάνει μερικά κολέγια και τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων και τη Ναυτικών Δοκίμων. Βλέπουμε ακόμη τον αριθμό των ιδρυμάτων που περιλαμβάνονται στο top­500 της αξιολόγησης της Σαγκάης, όπως έχει επικρατήσει να λέγεται.

Στην τελευταία στήλη υπάρχει το ποσοστό των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων κάθε χώρας που βρίσκεται στο top­500 της αξιολόγησης. Στην Ελλάδα έχουμε μόνο δύο ΑΕΙ στη λίστα με τα 500 καλύτερα. Πρόκειται για τα Πανεπιστήμια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Αν πιστέψουμε τις κατατάξεις, γιατί πολλοί τις αμφισβητούν, αυτά είναι καλύτερα από τουλάχιστον 1564 Αμερικάνικα Πανεπιστήμια και κολέγια. 

Πρόκειται για τα Πανεπιστήμια και Κολέγια των ΗΠΑ που δεν βρίσκονται μέσα στα καλύτερα 500. Το ίδιο ισχύει και για 103 Πανεπιστήμια και Κολέγια του Ηνωμένου Βασιλείου. Συνεπώς δεν έχει νόημα να συζητάμε για σπουδές στη μία ή στην άλλη χώρα, αλλά μόνο για σπουδές σε συγκεκριμένο πανεπιστήμιο της μίας ή της άλλης χώρας. Μόνο σε αυτή τη βάση έχει νόημα η σύγκριση. Αν, λοιπόν, έχετε τη δυνατότητα να σπουδάσετε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο ή σε ένα από τα 1564 Αμερικάνικα Πανεπιστήμια ή τα 103 Βρετανικά, μάλλον πρέπει να προτιμήσετε το Αριστοτέλειο. Προσέξτε, λοιπόν, πριν αποφασίσετε να χρεωθείτε, γιατί το χρέος μπορεί να έχει ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής, αλλά είναι και παραμένει χρέος, αν έχει νόημα να το κάνετε. Μπορείτε, ακόμη, να βρείτε χώρες με πολύ φθηνότερα δίδακτρα και αγγλόφωνα προγράμματα, όπως η Ολλανδία, για παράδειγμα ή πανεπιστήμια χωρίς καθόλου δίδακτρα, όπως η Γερμανία. Υπάρχει ακόμη η Ιταλία με πολύ λογικά δίδακτρα και η Γαλλία με πολύ μικρό κόστος.

Οι κατατάξεις των Πανεπιστημίων έχουν πολλά μειονεκτήματα, δέχονται πολλές αμφισβητήσεις και χρησιμοποιήθηκαν πολλές φορές για να υποτιμηθούν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Η αλήθεια είναι ότι μία καλή θέση σε μία κατάταξη φέρνει πελάτες σε πανεπιστήμια που έχουν ακριβά δίδακτρα και μια καλή θέση στην κατάταξη μπορεί να ανεβάσει το κύρος τους.

Τώρα τελευταία τα Ελληνικά Πανεπιστήμια άρχισαν να δίνουν σημασία στις κατατάξεις και να τονίζουν τις επιτυχίες τους, όπως για παράδειγμα το Πανεπιστήμιο Κρήτης που κατετάγη 66ο παγκοσμίως στα Πανεπιστήμια με λιγότερα από 5ο χρόνια λειτουργίας στην κατάταξη Times Higher Education.

Μελέτη: Στράτος Στρατηγάκης

Πηγή Ναυτεμπορική

Αντιγραφή

  

Κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές , βιβλία, τετράδια, σημειώσεις αποτελούν λόγους μηδενισμού του γραπτού του υποψηφίου εφόσον τα έχει μαζί του στην αίθουσα.

Μηδέν θα πάρει αν αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σημειώσεις ή από γραπτό δοκίμιο άλλου εξεταζομένου, ή θορυβεί ή δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των επιτηρητών

Όπως αναφέρεται σε άρθρο Υπουργικής Απόφασης για τις υποχρεώσεις των υποψηφίων ισχύουν τα ακόλουθα:

Οι υποψήφιοι κατά την είσοδο τους στην αίθουσα της εξέτασης δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό υγρό ή ταινία, κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών ή επικοινωνίας, ή άλλα αντικείμενα, εκτός από αυτά που επιτρέπονται σύμφωνα με τις οδηγίες της Κ.Ε.Ε. ή της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων. Για τον έλεγχο υπεύθυνοι είναι οι επιτηρητές.

Αν ο υποψήφιος που εξετάζεται στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα φέρει μαζί του στην αίθουσα στην οποία εξετάζεται αντικείμενο ή μέσο από τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου αυτού ή αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σημειώσεις ή από γραπτό δοκίμιο άλλου εξεταζομένου, ή θορυβεί και δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των επιτηρητών επιχειρώντας να αντιγράψει ή εμποδίζοντας την εξέταση άλλων εξεταζομένων ή δολιεύεται με άλλο τρόπο την εξέταση του, απομακρύνεται από την αίθουσα εξέτασης με αιτιολογημένη απόφαση της Λυκειακής επιτροπής και το γραπτό δοκίμιο βαθμολογείται από τη Λυκειακή επιτροπή με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0).Η Λυκειακή επιτροπή πριν από την επιβολή της ανωτέρω ποινής καλεί σε προφορική απολογία τον υποψήφιο και συντάσσει σχετικό πρακτικό που υπογράφεται από την τριμελή Λυκειακή Επιτροπή και τον γραμματέα αυτής. Τα οποιαδήποτε αποδεικτικά στοιχεία επισυνάπτονται στο πρακτικό.

 Πηγή ΟΕΦΕ

logooefe