facebook circle color 256twitter circle birdyoutube 256
 
teachers
Την κατάργηση του 4ου επιστημονικού πεδίου και την ενσωμάτωση των παιδαγωγικών τμημάτων σε όλα τα επιστημονικά πεδία ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας.
 
Έτσι τα επιστημονικά πεδία γίνονται 4 και τα εξεταζόμενα μαθήματα παραμένουν 4, θυμίζοντας όλο και περισσότερο το σύστημα των δεσμών, που θεσπίστηκε πριν από 30 χρόνια.Την κατάργηση του 4ου επιστημονικού πεδίου και την ενσωμάτωση των παιδαγωγικών τμημάτων σε όλα τα επιστημονικά πεδία ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας. Έτσι τα επιστημονικά πεδία γίνονται 4 και τα εξεταζόμενα μαθήματα παραμένουν 4, θυμίζοντας όλο και περισσότερο το σύστημα των δεσμών, που θεσπίστηκε πριν από 30 χρόνια.
 
Το Υπουργείο Παιδείας τονίζει στην ανακοίνωσή του ότι αυτό αποτελεί αίτημα των παιδαγωγικών τμημάτων. Προφανώς η μειωμένη ζήτηση των παιδαγωγικών τμημάτων το 2016, πρώτη χρονιά εφαρμογής αυτού του συστήματος εισαγωγικών, γέννησε την ιδέα. Βιάστηκε, όμως, το Υπουργείο Παιδείας να ανακοινώσει ακόμα μία αλλαγή, πριν μελετήσει τα φετινά στοιχεία που αλλάζουν εντελώς την εικόνα.Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι οι συνεχείς αλλαγές κουράζουν και μπερδεύουν τους υποψηφίους.
 
Έτσι φέτος δεύτερη χρονιά εφαρμογής αυτού του εξεταστικού συστήματος οι υποψήφιοι το έμαθαν και έκαναν σωστότερες επιλογές, όπως βλέπουμε στον πίνακα. Οι υποψήφιοι που δήλωσαν και 5ο μάθημα, προκειμένου να έχουν το δικαίωμα να εισαχθούν στα παιδαγωγικά αυξήθηκαν κατακόρυφα, συνεπώς εκλείπει η δικαιολογία ότι δεν προτίμησαν οι υποψήφιοι τα παιδαγωγικά.Θα μου πείτε το κέρδος είναι δύο λιγότερα εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, άρα λιγότερη ταλαιπωρία για τους υποψηφίους και, φυσικά, μικρότερο κόστος για το Υπουργείο Παιδείας.
 
Έτσι και αλλιώς οι υποψήφιοι που εισάγονται στα παιδαγωγικά δεν έχουν εξεταστεί στα ίδια μαθήματα, άρα δεν υπάρχει πρόβλημα με την ενσωμάτωση των παιδαγωγικών τμημάτων σε όλα τα επιστημονικά πεδία.Η μόνη διαφορά είναι ότι με τα παιδαγωγικά ως ξεχωριστό πεδίο οι υποψήφιοι έπρεπε να εξεταστούν σε ένα μάθημα αντίθετο από την ειδίκευσή τους. Οι υποψήφιοι των ανθρωπιστικών στα μαθηματικά και οι υποψήφιοι των θετικών και των οικονομικών στην Ιστορία. Αυτό γίνεται γιατί οι δάσκαλοι πρέπει να γνωρίζουν και μαθηματικά και γλώσσα, ώστε να μπορούν να διδάξουν και τα δύο μαθήματα. Με την κατάργηση του 4ου πεδίου οι υποψήφιοι από τις  ανθρωπιστικές δεν θα έχουν καμία σχέση με τα μαθηματικά, αφού δεν θα εξετάζονται σε αυτά. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα παρακολουθούν ούτε στο σχολείο το μάθημα από τη Β Λυκείου, που, δυστυχώς, επικρατεί η χρησιμοθηρία στους μαθητές και ξεχωρίζουν τα μαθήματα σε μαθήματα που τους χρειάζονται για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε μαθήματα που δεν τους χρειάζονται. Το αντίστοιχο θα γίνεται και με τους υποψηφίους από τις θετικές και τις οικονομικές σπουδές για την ιστορία.
KATAGRAFI1
Τα κριτήρια εισαγωγής, λοιπόν, δεν θα αντιστοιχούν στις απαιτούμενες γνώσεις για τις σπουδές και την άσκηση του επαγγέλματος αργότερα, επιβεβαιώνοντας αυτό που λέει ο Υπουργός Παιδείας ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι αδιάβλητες αλλά όχι δίκαιες. Το περίεργο είναι ότι ο Υπουργός Παιδείας από τη μία λέει ότι οι εξετάσεις δεν είναι δίκαιες και από την άλλη παίρνει μέτρα που κάνουν τις εξετάσεις ακόμα πιο άδικες.
 
Θα εισάγονται, λοιπόν, στα παιδαγωγικά τμήματα παιδιά που δεν θα είναι ικανά να καταλάβουν και να διδάξουν μαθηματικά γιατί τα εγκατέλειψαν από την Α Λυκείου. Απορούν μετά οι διάφοροι ασχολούμενοι με την εκπαίδευση γιατί οι υποψήφιοι έγραψαν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά σε ποσοστό 84%. Δεν μπορούν να καταλάβουν το απλό:
Με όποιο δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις. Δεν φροντίζουμε οι δάσκαλοί μας να είναι ικανοί δάσκαλοι και στα μαθηματικά και στη γλώσσα και το πληρώνουν τα παιδιά μας…
 
 
panelladikes
 
Στράτος Στρατηγάκης
Συνεργάτης Φροντιστηρίων Επί
 
 
Η διαμόρφωση των βάσεων εξαρτάται από τρεις παράγοντες:
  • Τον αριθμό των προσφερομένων θέσεων στην Ανώτατη Εκπαίδευση,
  • τις βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων και
  • την προτίμηση σπουδών, που εκφράζεται στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου.
Αυτός ο τελευταίος παράγοντας παραμένει άγνωστος, αφού τις προτιμήσεις των υποψηφίων τις μαθαίνουμε με την ανακοίνωση των βάσεων. Τις περισσότερες φορές οι εκπλήξεις στη διαμόρφωση των βάσεων οφείλονται στη μαζική μεταστροφή των προτιμήσεων των υποψηφίων που οφείλεται σε κάποια φήμη για την αξία κάποιου πτυχίου.
 
Η δημοσίευση των εκτιμήσεων για τη διαμόρφωση των βάσεων γίνεται μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων για να μην επηρεαστεί κανείς υποψήφιος στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού του από τις εκτιμήσεις.
 
Οι αλλαγές που έγιναν από φέτος στο σύστημα εισαγωγής είναι η ένταξη πολλών τμημάτων και σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο. Σκοπός αυτής της αλλαγής ήταν να μειωθεί η μεγάλη ζήτηση για τις σχολές, κυρίως, του 3ου επιστημονικού πεδίου. Αυτή η αλλαγή αντιβαίνει στη βασική αρχή αυτού του εξεταστικού συστήματος που ήταν όλοι οι υποψήφιοι που διεκδικούν θέση στο ίδιο τμήμα να έχουν μόρια που υπολογίζονται από την ίδια τετράδα μαθημάτων. Έτσι έχουμε φέτος 150 τμήματα που ανήκουν σε περισσότερα από ένα επιστημονικά πεδία, που δηλώνονται, δηλαδή, από μαθητές που έχουν εξεταστεί σε διαφορετικά μαθήματα.
 
Αυτό δυσχεραίνει αρκετά την εκτίμηση της βάσης τους. Τις βάσεις αυτών των τμημάτων θα τις δείτε σε ένα μόνο πεδίο.
 

Πηγή: Ναυτεμπορική

 

Του Στράτου Στρατηγάκη
Mαθηματικού - ερευνητή
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Κατατέθηκε από το Υπουργείο Παιδείας στη Βουλή ητροπολογία για τις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου.
Οι προϋποθέσεις για την εισαγωγή ενός υποψηφίου είναι οι εξής:
 
1. Πρέπει να εξεταστεί σε όλα τα μαθήματα το Σεπτέμβριο.
2. Πρέπει να συγκεντρώσει τουλάχιστον τόσα μόρια όση είναι η βάση της σχολής, όπως διαμορφώθηκε από την επιλογή των υποψηφίων που διαγωνίστηκαν τον Ιούνιο.
3. Οι θέσεις που δίνονται για τους υποψηφίους του Σεπτεμβρίου είναι καθ’ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων, αλλά σε ποσοστό 0,5% των θέσεων των εισακτέων σε κάθε τμήμα.
 
Οι θέσεις που δίνονται, δηλαδή, είναι ελάχιστες. Συγκεκριμένα δίνεται μία θέση σε κάθε τμήμα σε 434 τμήματα και δύο θέσεις σε 17 τμήματα. Σύνολο 468 θέσεις. Είναι άγνωστος ο αριθμός των υποψηφίων που θα εξεταστούν το Σεπτέμβριο.
 
Γνωρίζουμε μόνο ότι ο αριθμός των εξετασθέντων στις επαναληπτικές εξετάσεις τα προηγούμενα χρόνια ήταν γύρω στους 600 με 650 το χρόνο. Με μέσο ποσοστό επιτυχίας 70%, που συνήθως έχουμε στις πανελλήνιες, πρέπει να τους αντιστοιχούν 420 θέσεις.
 
Συνεπώς αν ο αριθμός μείνει ίδιος με τα προηγούμενα χρόνια, τότε είναι δίκαιος ο αριθμός των θέσεων που δίνονται στις επαναληπτικές εξετάσεις, που, πρέπει να σημειώσουμε, ότι θα διεξάγονται και για τα ειδικά μαθήματα, αλλά και για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ.
 
Αν οι υποψήφιοι είναι περισσότεροι από τον αριθμό των προηγούμενων ετών, τότε η εισαγωγή στις Ανώτατες Σχολές με τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου θα είναι εξαιρετικά δύσκολη.
 
Όλα ανεκτά μέχρι εδώ. Το πρόβλημα είναι ότι απαιτείται από τους υποψηφίους των επαναληπτικών εξετάσεων του Σεπτεμβρίου να συγκεντρώσουν τα μόρια του τελευταίου εισαχθέντα στο τμήμα που τους ενδιαφέρει, πράγμα άστοχο, αφού έχουμε εξέταση σε άλλο χρόνο και σε άλλα θέματα, προφανώς διαφορετικής δυσκολίας.
 
Ο μικρός αριθμός των θέσεων που δίνονται για τους υποψηφίους των επαναληπτικών εξετάσεων θα αποτρέψει όσους σκεφτούν να πάνε για Σεπτέμβρη χωρίς να έχουν πραγματικό λόγο, ελπίζοντας σε ευκολότερη εισαγωγή, πράγμα που ψάχνουν αρκετοί.
 
Δεν χρειάζεται η σύνδεση με τις εξετάσεις του Ιουνίου γιατί μπορεί ένας υποψήφιος να συγκεντρώσει περισσότερα μόρια από τη βάση αλλά να έρθει δεύτερος στο συγκεκριμένο τμήμα και με δεδομένη τη μία μόνο θέση σε κάθε τμήμα να μείνει εκτός του τμήματος που επιθυμεί.
 
Είναι πιθανό τότε να έχουμε προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας διεκδικώντας την εισαγωγή αφού έπιασε τη βάση των εξετασθέντων του Ιουνίου, καταγγέλλοντας το Υπουργείο για δύο μέτρα και δύο σταθμά. Αν δεν υπήρχε η σύνδεση με τις εξετάσεις του Ιουνίου, που κάνει το ίδιο το Υπουργείο, δεν θα ευσταθούσε η απαίτηση εισαγωγής.
 
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι δεν έχει νόημα να προσπαθήσει ένας υποψήφιος να εισαχθεί το Σεπτέμβριο αν δεν έχει πραγματικό λόγο, ώστε να διαβάσει δυόμιση μήνες επιπλέον γιατί πρόκειται για μία μόνο θέση σε κάθε τμήμα και οι πιθανότητες επιτυχίας είναι πολύ μικρές.
 
Προσοχή, λοιπόν, μην προσπαθήσετε να πάτε για Σεπτέμβριο αν δεν έχετε πολύ σοβαρή, πραγματική αδυναμία εξέτασης τον Ιούνιο.
 
 
Στράτος Στρατηγάκης
 
Ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας τις θέσεις εισακτέων στις Ανώτατες Σχολές που θα διεκδικήσουν οι υποψήφιοι στις προσεχείς πανελλήνιες εξετάσεις. Και ενώ το άθροισμα από 69.985 γίνεται 69.450, δηλαδή μείωση κατά 535 θέσεις, έχουμε επιμέρους μειώσεις, αρκετά σημαντικές, σε τμήματα υψηλής ζήτησης, που θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό και το άγχος των υποψηφίων.
Στις Ιατρικές Σχολές οι θέσεις από 1055 πέρυσι γίνονται 835 φέτος, δηλαδή είναι 220 λιγότερες. Ο ανταγωνισμός για μια θέση στην Ιατρική είναι πολύ σκληρός, αφού  οι υποψήφιοι αντιμετωπίζουν το πτυχίο ως ένα πολύ καλό διαβατήριο για μια καλή εργασία σε κάποια άλλη χώρα. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε τους περισσότερους γιατρούς στον κόσμο, 6,3 ανά 1000 κατοίκους με τη δεύτερη χώρα να έχει 4,7 γιατρούς. Συνεπώς δεν χρειαζόμαστε κι άλλους γιατρούς. Επιπλέον οι σπουδές Ιατρικής είναι οι πιο ακριβές, συνεπώς η μείωση κατά 20% των θέσεων πιθανόν να δημιουργήσει σημαντική εξοικονόμηση κονδυλίων. Και στις Οδοντιατρικές και τις Φαρμακευτικές σχολές έχουμε μείωση των θέσεων περίπου 20%.
Δεν είναι, όμως, μόνο η Ιατρική. Έχουμε και 100 θέσεις λιγότερες στους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς και Μηχανικούς Υπολογιστών σε όλα τα τμήματα της χώρας, τμήματα που είναι από τα δημοφιλέστερα μεταξύ των υποψηφίων, και πτυχιούχους που θα πρέπει να πρωταγωνιστήσουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, αφού οι τομείς των σπουδών τους (ενέργεια, υπολογιστές και τηλεπικοινωνίες) βρίσκονται στην αιχμή της τεχνολογίας. Και στα τμήματα Πληροφορικής έχουμε μείωση 50 θέσεων. Στα τμήματα Αρχιτεκτονικής έχουμε 120 θέσεις λιγότερες.
 
Στα πέντε τμήματα Φυσικής έχουμε μείωση 85 θέσεων και στα τμήματα Χημείας 100 θέσεις λιγότερες.
Στον αντίποδα έχουμε 85 επιπλέον θέσεις στα πέντε (πλέον) τμήματα Θεολογίας, 100 επιπλέον θέσεις στο τμήμα Κλωστοϋφαντουργίας του ΤΕΙ Πειραιά, τη στιγμή που η κλωστοϋφαντουργία έχει τελειώσει στην Ελλάδα. Στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες έχουμε 265 επιπλέον θέσεις, που φτάνουν τις περυσινές 195 θέσεις στις 460 (αύξηση 135%). Στα Παιδαγωγικά τμήματα δασκάλων έχουμε 30 επιπλέον θέσεις.
 
Είναι λογικό να μειώνονται οι θέσεις στις Ιατρικές Σχολές, ίσως έπρεπε η μείωση να έχει γίνει πριν από πολλά χρόνια, αλλά αυτή η μείωση δεν αφορά μόνο αυτές και δεν γίνεται στα πλαίσια σχεδιασμού του μέλλοντός μας. Οι μειώσεις στον αριθμό των εισακτέων γίνονται με μοναδικό γνώμονα τη μείωση του κόστους για τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας.
 
Η μεγάλη μείωση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ δημιούργησε δυσλειτουργίες, ιδίως στις σχολές με εργαστήρια. Μη έχοντας το Υπουργείο Παιδείας τη δυνατότητα να αυξήσει τη χρηματοδότηση αναγκαστικά προχωρά στη μείωση του αριθμού των εισακτέων. Μέχρι εδώ κατανοητό. Η αύξηση, όμως, του αριθμού των εισακτέων σε τμήματα που το πτυχίο τους δεν έχει κανένα αντίκρισμα στην αγορά εργασίας, δεν είναι κατανοητή. Δείχνει την αγωνιώδη προσπάθεια το άθροισμα να μη διαφέρει πολύ από το περυσινό, ώστε να μη δημιουργηθεί θόρυβος. Με τέτοια κατανομή των εισακτέων φτάνουμε να έχουμε τους περισσότερους εισακτέους στην Ανώτατη Εκπαίδευση και τους λιγότερους που σπουδάζουν αυτό που θέλουν και αυτό δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στους υποψηφίους. Ίσως τώρα καταλαβαίνετε γιατί το άγχος των υποψηφίων είναι τόσο μεγάλο. Οι θέσεις στις σχολές υψηλής ζήτησης είναι πολύ λίγες.