Επιτυχίες που συνεχίζονται

Ενημέρωση
Μαθητών - Γονέων
Οδηγός Μηχανογραφικού 2016
Ηλεκτρονική Τάξη eEpi

Όνομα χρήστη

 Κωδικός
 

Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

    

Σε σύνδεση:

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 60 επισκέπτες και κανένα μέλος

Πηγή: Ναυτεμπορική

 

Του Στράτου Στρατηγάκη
Mαθηματικού - ερευνητή
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Κατατέθηκε από το Υπουργείο Παιδείας στη Βουλή ητροπολογία για τις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου.
Οι προϋποθέσεις για την εισαγωγή ενός υποψηφίου είναι οι εξής:
 
1. Πρέπει να εξεταστεί σε όλα τα μαθήματα το Σεπτέμβριο.
2. Πρέπει να συγκεντρώσει τουλάχιστον τόσα μόρια όση είναι η βάση της σχολής, όπως διαμορφώθηκε από την επιλογή των υποψηφίων που διαγωνίστηκαν τον Ιούνιο.
3. Οι θέσεις που δίνονται για τους υποψηφίους του Σεπτεμβρίου είναι καθ’ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων, αλλά σε ποσοστό 0,5% των θέσεων των εισακτέων σε κάθε τμήμα.
 
Οι θέσεις που δίνονται, δηλαδή, είναι ελάχιστες. Συγκεκριμένα δίνεται μία θέση σε κάθε τμήμα σε 434 τμήματα και δύο θέσεις σε 17 τμήματα. Σύνολο 468 θέσεις. Είναι άγνωστος ο αριθμός των υποψηφίων που θα εξεταστούν το Σεπτέμβριο.
 
Γνωρίζουμε μόνο ότι ο αριθμός των εξετασθέντων στις επαναληπτικές εξετάσεις τα προηγούμενα χρόνια ήταν γύρω στους 600 με 650 το χρόνο. Με μέσο ποσοστό επιτυχίας 70%, που συνήθως έχουμε στις πανελλήνιες, πρέπει να τους αντιστοιχούν 420 θέσεις.
 
Συνεπώς αν ο αριθμός μείνει ίδιος με τα προηγούμενα χρόνια, τότε είναι δίκαιος ο αριθμός των θέσεων που δίνονται στις επαναληπτικές εξετάσεις, που, πρέπει να σημειώσουμε, ότι θα διεξάγονται και για τα ειδικά μαθήματα, αλλά και για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ.
 
Αν οι υποψήφιοι είναι περισσότεροι από τον αριθμό των προηγούμενων ετών, τότε η εισαγωγή στις Ανώτατες Σχολές με τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου θα είναι εξαιρετικά δύσκολη.
 
Όλα ανεκτά μέχρι εδώ. Το πρόβλημα είναι ότι απαιτείται από τους υποψηφίους των επαναληπτικών εξετάσεων του Σεπτεμβρίου να συγκεντρώσουν τα μόρια του τελευταίου εισαχθέντα στο τμήμα που τους ενδιαφέρει, πράγμα άστοχο, αφού έχουμε εξέταση σε άλλο χρόνο και σε άλλα θέματα, προφανώς διαφορετικής δυσκολίας.
 
Ο μικρός αριθμός των θέσεων που δίνονται για τους υποψηφίους των επαναληπτικών εξετάσεων θα αποτρέψει όσους σκεφτούν να πάνε για Σεπτέμβρη χωρίς να έχουν πραγματικό λόγο, ελπίζοντας σε ευκολότερη εισαγωγή, πράγμα που ψάχνουν αρκετοί.
 
Δεν χρειάζεται η σύνδεση με τις εξετάσεις του Ιουνίου γιατί μπορεί ένας υποψήφιος να συγκεντρώσει περισσότερα μόρια από τη βάση αλλά να έρθει δεύτερος στο συγκεκριμένο τμήμα και με δεδομένη τη μία μόνο θέση σε κάθε τμήμα να μείνει εκτός του τμήματος που επιθυμεί.
 
Είναι πιθανό τότε να έχουμε προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας διεκδικώντας την εισαγωγή αφού έπιασε τη βάση των εξετασθέντων του Ιουνίου, καταγγέλλοντας το Υπουργείο για δύο μέτρα και δύο σταθμά. Αν δεν υπήρχε η σύνδεση με τις εξετάσεις του Ιουνίου, που κάνει το ίδιο το Υπουργείο, δεν θα ευσταθούσε η απαίτηση εισαγωγής.
 
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι δεν έχει νόημα να προσπαθήσει ένας υποψήφιος να εισαχθεί το Σεπτέμβριο αν δεν έχει πραγματικό λόγο, ώστε να διαβάσει δυόμιση μήνες επιπλέον γιατί πρόκειται για μία μόνο θέση σε κάθε τμήμα και οι πιθανότητες επιτυχίας είναι πολύ μικρές.
 
Προσοχή, λοιπόν, μην προσπαθήσετε να πάτε για Σεπτέμβριο αν δεν έχετε πολύ σοβαρή, πραγματική αδυναμία εξέτασης τον Ιούνιο.
 
 
Στράτος Στρατηγάκης
 
Ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας τις θέσεις εισακτέων στις Ανώτατες Σχολές που θα διεκδικήσουν οι υποψήφιοι στις προσεχείς πανελλήνιες εξετάσεις. Και ενώ το άθροισμα από 69.985 γίνεται 69.450, δηλαδή μείωση κατά 535 θέσεις, έχουμε επιμέρους μειώσεις, αρκετά σημαντικές, σε τμήματα υψηλής ζήτησης, που θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό και το άγχος των υποψηφίων.
Στις Ιατρικές Σχολές οι θέσεις από 1055 πέρυσι γίνονται 835 φέτος, δηλαδή είναι 220 λιγότερες. Ο ανταγωνισμός για μια θέση στην Ιατρική είναι πολύ σκληρός, αφού  οι υποψήφιοι αντιμετωπίζουν το πτυχίο ως ένα πολύ καλό διαβατήριο για μια καλή εργασία σε κάποια άλλη χώρα. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε τους περισσότερους γιατρούς στον κόσμο, 6,3 ανά 1000 κατοίκους με τη δεύτερη χώρα να έχει 4,7 γιατρούς. Συνεπώς δεν χρειαζόμαστε κι άλλους γιατρούς. Επιπλέον οι σπουδές Ιατρικής είναι οι πιο ακριβές, συνεπώς η μείωση κατά 20% των θέσεων πιθανόν να δημιουργήσει σημαντική εξοικονόμηση κονδυλίων. Και στις Οδοντιατρικές και τις Φαρμακευτικές σχολές έχουμε μείωση των θέσεων περίπου 20%.
Δεν είναι, όμως, μόνο η Ιατρική. Έχουμε και 100 θέσεις λιγότερες στους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς και Μηχανικούς Υπολογιστών σε όλα τα τμήματα της χώρας, τμήματα που είναι από τα δημοφιλέστερα μεταξύ των υποψηφίων, και πτυχιούχους που θα πρέπει να πρωταγωνιστήσουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, αφού οι τομείς των σπουδών τους (ενέργεια, υπολογιστές και τηλεπικοινωνίες) βρίσκονται στην αιχμή της τεχνολογίας. Και στα τμήματα Πληροφορικής έχουμε μείωση 50 θέσεων. Στα τμήματα Αρχιτεκτονικής έχουμε 120 θέσεις λιγότερες.
 
Στα πέντε τμήματα Φυσικής έχουμε μείωση 85 θέσεων και στα τμήματα Χημείας 100 θέσεις λιγότερες.
Στον αντίποδα έχουμε 85 επιπλέον θέσεις στα πέντε (πλέον) τμήματα Θεολογίας, 100 επιπλέον θέσεις στο τμήμα Κλωστοϋφαντουργίας του ΤΕΙ Πειραιά, τη στιγμή που η κλωστοϋφαντουργία έχει τελειώσει στην Ελλάδα. Στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες έχουμε 265 επιπλέον θέσεις, που φτάνουν τις περυσινές 195 θέσεις στις 460 (αύξηση 135%). Στα Παιδαγωγικά τμήματα δασκάλων έχουμε 30 επιπλέον θέσεις.
 
Είναι λογικό να μειώνονται οι θέσεις στις Ιατρικές Σχολές, ίσως έπρεπε η μείωση να έχει γίνει πριν από πολλά χρόνια, αλλά αυτή η μείωση δεν αφορά μόνο αυτές και δεν γίνεται στα πλαίσια σχεδιασμού του μέλλοντός μας. Οι μειώσεις στον αριθμό των εισακτέων γίνονται με μοναδικό γνώμονα τη μείωση του κόστους για τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας.
 
Η μεγάλη μείωση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ δημιούργησε δυσλειτουργίες, ιδίως στις σχολές με εργαστήρια. Μη έχοντας το Υπουργείο Παιδείας τη δυνατότητα να αυξήσει τη χρηματοδότηση αναγκαστικά προχωρά στη μείωση του αριθμού των εισακτέων. Μέχρι εδώ κατανοητό. Η αύξηση, όμως, του αριθμού των εισακτέων σε τμήματα που το πτυχίο τους δεν έχει κανένα αντίκρισμα στην αγορά εργασίας, δεν είναι κατανοητή. Δείχνει την αγωνιώδη προσπάθεια το άθροισμα να μη διαφέρει πολύ από το περυσινό, ώστε να μη δημιουργηθεί θόρυβος. Με τέτοια κατανομή των εισακτέων φτάνουμε να έχουμε τους περισσότερους εισακτέους στην Ανώτατη Εκπαίδευση και τους λιγότερους που σπουδάζουν αυτό που θέλουν και αυτό δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στους υποψηφίους. Ίσως τώρα καταλαβαίνετε γιατί το άγχος των υποψηφίων είναι τόσο μεγάλο. Οι θέσεις στις σχολές υψηλής ζήτησης είναι πολύ λίγες.