facebook circle color 256twitter circle birdyoutube 256
phoneEpi

Πανελλαδικές 2018, κατάργιση του Επιστημονικού πεδίου των Παιδαγωγικών τμημάτων.

Πανελλαδικές 2018 χωρίς Παιδαγωγικά τμήματα
 
Σύμφωνα με την νέα τροπολογία τα Τμήματα των ΑΕΙ κατατάσσονται πλέον σε τέσσερα Επιστημονικά Πεδία (καταργείται ένα Επιστημονικό Πεδίο αυτό που αφορά στις Παιδαγωγικές Σχολές).
  • 1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες
  • 2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες
  • 3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής
  • 4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική.
 
Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους παρακάτω συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας.
Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.

Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής:
  • τα Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού,
  • η Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού και
  • η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Λατινικά της Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Ομάδα Προσανατολισμού  Θετικών Σπουδών

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής:
  • η Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού,
  • η Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού και
  • η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).
 Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στα Τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου. 
 Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

 Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

 Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής:
  • τα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού,
  • η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) και
  • η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).
       
Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.
           
 
 
 
Βάσεις Αποτελέσματα
 
Του Στράτου Στρατηγάκη
Μαθηματικού - ερευνητή
Πηγή: naftemporiki.gr
 
Γιατί πρέπει να περιμένουμε τόσο για την ανακοίνωση των βάσεων; Αυτή είναι η απορία των περισσότερων υποψηφίων και των γονιών τους. Η αγωνία της αναμονής των αποτελεσμάτων είναι μεγάλη, αφού ο υποψήφιος δεν γνωρίζει πού θα ζει και τι θα σπουδάζει μετά από λίγο καιρό.
 
Στην αγωνία του υποψηφίου έρχεται να προστεθεί η αγωνία των γονιών: Αν περάσει σε άλλη πόλη θα αυξηθούν τα έξοδα κατακόρυφα, αλλά για το παιδί μου αξίζει τον κόπο, θα κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου. Αν περάσει σε άλλη πόλη θα πρέπει να τρέχω να βρω σπίτι. Να κρατήσω άδεια για το Σεπτέμβρη κι ας μην κάνω φέτος διακοπές, (ούτε πέρυσι έκανα αφού το παιδί είχε την προετοιμασία για τις εξετάσεις); Θα χρειαστεί να τρέξουμε με το παιδί να βρούμε σπίτι, μετά να το οργανώσουμε, να κάνουμε τη μετακόμιση και την εγκατάσταση.
 
Όλα αυτά πρέπει να γίνουν από 29 Αυγούστου και μετά, αφού οι βάσεις εκεί γύρω ανακοινώνονται κάθε χρόνο δεκαετίες τώρα. Αμέσως μετά βλέπουν στις πόλεις της περιφέρειας τριάδες ανθρώπων (μπαμπάς, μαμά και νέος φοιτητής) να κοιτούν σαν χαμένοι, αφού δεν ξέρουν την πόλη, ψάχνοντας σπίτι για το βλαστάρι τους. Τους ξέρουν και περιμένουν οι μεσίτες το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου.
 
Πόσο πιο εύκολα θα ήταν τα πράγματα για όλους αν τα αποτελέσματα ανακοινώνονταν στο τέλος Ιουλίου. Θα μπορούσαν οι γονείς στη διάρκεια της καλοκαιρινής τους άδειας να βρουν σπίτι, να το ετοιμάσουν και να εγκαταστήσουν τα βλαστάρια τους έχοντας όλο το χρόνο δικό τους στην αναζήτηση της καλύτερης λύσης γι’ αυτούς.
 
Είναι τόσο δύσκολο να γίνει αυτό; Και γιατί δεν γίνεται τόσα χρόνια; Η λύση είναι πολύ απλή, αλλά απαιτείται ο συντονισμός τεσσάρων υπουργείων (ναι 4), πράγμα αδύνατο στην Ελλάδα των τελευταίων 30 ετών. Με την υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων είναι περασμένες οι προτιμήσεις των υποψηφίων αυτόματα στους υπολογιστές του Υπουργείου Παιδείας, που θα κάνουν την επιλογή. Έχουν ήδη περαστεί οι βαθμολογίες των υποψηφίων, απευθείας από τα βαθμολογικά κέντρα, συνεπώς υπάρχουν τα στοιχεία που χρειάζονται για να γίνει η επιλογή. Όχι όλα όμως. Λείπουν οι βαθμολογίες από τα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ και τα αποτελέσματα των προκαταρκτικών εξετάσεων για τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, την Πυροσβεστική και τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Τα αποτελέσματα αυτά τα στέλνουν στο Υπουργείο Παιδείας οι υπηρεσίες των αρμόδιων Υπουργείων. Πρόκειται για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για τις στρατιωτικές σχολές, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, για τις Αστυνομικές Σχολές και την Πυροσβεστική και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τις ακαδημίες εμπορικού ναυτικού. Τα αποτελέσματα των ΤΕΦΑΑ τα στέλνουν στο Υπουργείο Παιδείας οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Όλα αυτά γίνονται περίπου μέχρι τις 10 Αυγούστου. Μέχρι τότε δεν μπορεί να γίνει τίποτα για την έκδοση των αποτελεσμάτων. Εκεί, γύρω στο Δεκαπενταύγουστο, βγάζει μια ανακοίνωση το Υπουργείο Παιδείας για να μπουν και να δουν οι υποψήφιοι αν πέρασαν τις προκαταρκτικές εξετάσεις γι’ αυτές τις σχολές.
Από εκείνη τη στιγμή και μετά μπορεί να ξεκινήσει η επιλογή των υποψηφίων, ώστε να συμπληρωθούν οι θέσεις στις σχολές και να ανακοινωθούν οι βάσεις.
Χάνεται, δηλαδή, ένας μήνας αναμονής των υποψηφίων μέχρι να ολοκληρωθούν οι προκαταρκτικές εξετάσεις και να περαστούν τα αποτελέσματά τους στους υπολογιστές του Υπουργείου Παιδείας. Αν μπορούσαν να συνεννοηθούν τα τέσσερα Υπουργεία μεταξύ τους θα μπορούσαν οι προκαταρκτικές εξετάσεις να γίνονται στην περίοδο του Πάσχα, ώστε τα αποτελέσματά τους να έχουν περαστεί στους υπολογιστές του Υπουργείου Παιδείας έγκαιρα και μόλις τελείωνε η προθεσμία υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων στις 20 Ιουλίου, για παράδειγμα, να ξεκινούσε η επιλογή και στα τέλη Ιουλίου να είχαμε τα αποτελέσματα. Τι χρειάζεται; Οργάνωση και συντονισμός. Κάποιος από το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβει να εξηγήσει στα υπόλοιπα Υπουργεία και να κινητοποιήσει τις αρμόδιες υπηρεσίες για να κάνουν αυτό που πρέπει στο χρόνο που πρέπει. Αυτό αποδεικνύεται, τόσα χρόνια, αδύνατο για την Ελλάδα, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται δεκάδες χιλιάδες οικογένειες. Το ενδιαφέρον του Υπουργείου Παιδείας είναι να αλλάζει κάθε τόσο το Λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση και όχι η καλή λειτουργία του υπάρχοντος, κάθε φορά, συστήματος εισαγωγής. Και έτσι οι Υπουργοί Παιδείας έρχονται και παρέρχονται, το σύστημα εισαγωγής αλλάζει κάθε λίγο και λιγάκι.
 
Το μόνο που δεν αλλάζει είναι η ταλαιπωρία και η αγωνία των υποψηφίων  και των οικογενειών τους…
 
 
Δάσκαλος και Γράμματα
Την κατάργηση του 4ου επιστημονικού πεδίου και την ενσωμάτωση των παιδαγωγικών τμημάτων σε όλα τα επιστημονικά πεδία ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας.
 
Έτσι τα επιστημονικά πεδία γίνονται 4 και τα εξεταζόμενα μαθήματα παραμένουν 4, θυμίζοντας όλο και περισσότερο το σύστημα των δεσμών, που θεσπίστηκε πριν από 30 χρόνια.Την κατάργηση του 4ου επιστημονικού πεδίου και την ενσωμάτωση των παιδαγωγικών τμημάτων σε όλα τα επιστημονικά πεδία ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας. Έτσι τα επιστημονικά πεδία γίνονται 4 και τα εξεταζόμενα μαθήματα παραμένουν 4, θυμίζοντας όλο και περισσότερο το σύστημα των δεσμών, που θεσπίστηκε πριν από 30 χρόνια.
 
Το Υπουργείο Παιδείας τονίζει στην ανακοίνωσή του ότι αυτό αποτελεί αίτημα των παιδαγωγικών τμημάτων. Προφανώς η μειωμένη ζήτηση των παιδαγωγικών τμημάτων το 2016, πρώτη χρονιά εφαρμογής αυτού του συστήματος εισαγωγικών, γέννησε την ιδέα. Βιάστηκε, όμως, το Υπουργείο Παιδείας να ανακοινώσει ακόμα μία αλλαγή, πριν μελετήσει τα φετινά στοιχεία που αλλάζουν εντελώς την εικόνα.Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι οι συνεχείς αλλαγές κουράζουν και μπερδεύουν τους υποψηφίους.
 
Έτσι φέτος δεύτερη χρονιά εφαρμογής αυτού του εξεταστικού συστήματος οι υποψήφιοι το έμαθαν και έκαναν σωστότερες επιλογές, όπως βλέπουμε στον πίνακα. Οι υποψήφιοι που δήλωσαν και 5ο μάθημα, προκειμένου να έχουν το δικαίωμα να εισαχθούν στα παιδαγωγικά αυξήθηκαν κατακόρυφα, συνεπώς εκλείπει η δικαιολογία ότι δεν προτίμησαν οι υποψήφιοι τα παιδαγωγικά.Θα μου πείτε το κέρδος είναι δύο λιγότερα εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, άρα λιγότερη ταλαιπωρία για τους υποψηφίους και, φυσικά, μικρότερο κόστος για το Υπουργείο Παιδείας.
 
Έτσι και αλλιώς οι υποψήφιοι που εισάγονται στα παιδαγωγικά δεν έχουν εξεταστεί στα ίδια μαθήματα, άρα δεν υπάρχει πρόβλημα με την ενσωμάτωση των παιδαγωγικών τμημάτων σε όλα τα επιστημονικά πεδία.Η μόνη διαφορά είναι ότι με τα παιδαγωγικά ως ξεχωριστό πεδίο οι υποψήφιοι έπρεπε να εξεταστούν σε ένα μάθημα αντίθετο από την ειδίκευσή τους. Οι υποψήφιοι των ανθρωπιστικών στα μαθηματικά και οι υποψήφιοι των θετικών και των οικονομικών στην Ιστορία. Αυτό γίνεται γιατί οι δάσκαλοι πρέπει να γνωρίζουν και μαθηματικά και γλώσσα, ώστε να μπορούν να διδάξουν και τα δύο μαθήματα. Με την κατάργηση του 4ου πεδίου οι υποψήφιοι από τις  ανθρωπιστικές δεν θα έχουν καμία σχέση με τα μαθηματικά, αφού δεν θα εξετάζονται σε αυτά. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα παρακολουθούν ούτε στο σχολείο το μάθημα από τη Β Λυκείου, που, δυστυχώς, επικρατεί η χρησιμοθηρία στους μαθητές και ξεχωρίζουν τα μαθήματα σε μαθήματα που τους χρειάζονται για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε μαθήματα που δεν τους χρειάζονται. Το αντίστοιχο θα γίνεται και με τους υποψηφίους από τις θετικές και τις οικονομικές σπουδές για την ιστορία.
KATAGRAFI1
Τα κριτήρια εισαγωγής, λοιπόν, δεν θα αντιστοιχούν στις απαιτούμενες γνώσεις για τις σπουδές και την άσκηση του επαγγέλματος αργότερα, επιβεβαιώνοντας αυτό που λέει ο Υπουργός Παιδείας ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι αδιάβλητες αλλά όχι δίκαιες. Το περίεργο είναι ότι ο Υπουργός Παιδείας από τη μία λέει ότι οι εξετάσεις δεν είναι δίκαιες και από την άλλη παίρνει μέτρα που κάνουν τις εξετάσεις ακόμα πιο άδικες.
 
Θα εισάγονται, λοιπόν, στα παιδαγωγικά τμήματα παιδιά που δεν θα είναι ικανά να καταλάβουν και να διδάξουν μαθηματικά γιατί τα εγκατέλειψαν από την Α Λυκείου. Απορούν μετά οι διάφοροι ασχολούμενοι με την εκπαίδευση γιατί οι υποψήφιοι έγραψαν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά σε ποσοστό 84%. Δεν μπορούν να καταλάβουν το απλό:
Με όποιο δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις. Δεν φροντίζουμε οι δάσκαλοί μας να είναι ικανοί δάσκαλοι και στα μαθηματικά και στη γλώσσα και το πληρώνουν τα παιδιά μας…