facebook circle color 256twitter circle birdyoutube 256
phoneEpi
 
 apotelesmata VASEIS
 
Του Στράτου Στρατηγάκη
Μαθηματικού - Ερευνητή This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Πηγή naftemporiki.gr
 
 Πώς να εξηγήσεις σ’ ένα παιδί ότι είχε τα μόρια για να εισαχθεί στη σχολή που ήθελε, αλλά δεν εισάγεται γιατί υπήρχαν πολλοί που είχαν τα ίδια μόρια μ’ αυτό και προηγήθηκαν οι άλλοι; Το να έχεις φτάσει στην πηγή και να μην πιείς νερό είναι οδυνηρό. Το παράπονο του παιδιού που θα πει διάβασα, προσπάθησα, κουράστηκα για να πετύχω στη σχολή των ονείρων μου, έπιασα τη βάση, αλλά υπήρχαν πολλοί ισοβαθμήσαντες και δεν μπήκα εγώ αλλά οι άλλοι που είχαν ακριβώς τα ίδια μόρια με εμένα, δηλαδή τις ίδιες επιδόσεις. Το παράπονο θα είναι μεγάλο και η αίσθηση αδικίας αφόρητη.Πώς να εξηγήσεις σ’ ένα παιδί ότι είχε τα μόρια για να εισαχθεί στη σχολή που ήθελε, αλλά δεν εισάγεται γιατί υπήρχαν πολλοί που είχαν τα ίδια μόρια μ’ αυτό και προηγήθηκαν οι άλλοι; Το να έχεις φτάσει στην πηγή και να μην πιείς νερό είναι οδυνηρό. Το παράπονο του παιδιού που θα πει διάβασα, προσπάθησα, κουράστηκα για να πετύχω στη σχολή των ονείρων μου, έπιασα τη βάση, αλλά υπήρχαν πολλοί ισοβαθμήσαντες και δεν μπήκα εγώ αλλά οι άλλοι που είχαν ακριβώς τα ίδια μόρια με εμένα, δηλαδή τις ίδιες επιδόσεις. Το παράπονο θα είναι μεγάλο και η αίσθηση αδικίας αφόρητη.
 
Αυτό θα συμβεί στις προσεχείς Πανελλαδικές Εξετάσεις αν δεν αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των μορίων, που ψήφισε ο πρώην υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου. Το πρόβλημα ξεκίνησε από την κατάργηση του συντελεστή βαρύτητας κάποιων μαθημάτων στον υπολογισμό μορίων. Έγιναν όλα τα μαθήματα ίδιας αξίας. Αυτό είναι άδικο, αλλά και η αιτία δημιουργίας του προβλήματος με τις χιλιάδες ισοβαθμίες που θα προκύψουν.
 
Η δυσκολία των μαθημάτων δεν είναι ίδια. Για να φτάσει ένας υποψήφιος από το 16 στο18 στα Μαθηματικά θέλει διπλάσιες ώρες διαβάσματος από όσο χρειάζεται για να φτάσει από το 16 στο 18 στη Χημεία, που γενικά θεωρείται ευκολότερο μάθημα. Αντίστοιχα στα Αρχαία Ελληνικά είναι δυσκολότερο να αριστεύσεις από ότι στην Ιστορία. Αυτό φαίνεται από τα ποσοστά των αριστούχων σε κάθε μάθημα. Βέβαια στη Χημεία το 2019 τα θέματα ήταν τέτοια που δεν επέτρεψαν στους υποψηφίους να αριστεύσουν, αλλά γενικά όλα τα προηγούμενα χρόνια οι επιδόσεις στη Χημεία ήταν πολύ καλύτερες από τα Μαθηματικά. Το ερώτημα είναι, λοιπόν, πώς αφού είναι δυσκολότερο να βελτιώσεις τη βαθμολογία σου κατά δύο μονάδες στα Μαθηματικά και τα Αρχαία Ελληνικά από τη Χημεία και την Ιστορία πώς η αμοιβή είναι ίδια, παρότι κάποιος εργάστηκε παραπάνω. Αυτό είναι άδικο, αλλά και προβληματικό, όπως θα δούμε.
Στον πίνακα βλέπουμε τις επιδόσεις δύο υποψηφίων. Έχουν γράψει τους ίδιους βαθμούς αλλά με διαφορετική κατανομή. Ο πρώτος έχει γράψει 08 στα Μαθηματικά και 11 στη Χημεία και ο δεύτερος 11 στα Μαθηματικά και 08 στη Χημεία. Με το παλαιό σύστημα θα είχαν διαφορά 390 μορίων. Με το νέο σύστημα έχουν τα ίδια μόρια. Τα ίδια μόρια θα έχει και οποιοσδήποτε άλλος υποψήφιος γράψει βαθμούς 12,11,10 και 08 στα 4 μαθήματα ανεξάρτητα σε ποιο από τα 4 μαθήματα έγραψε τι. Ακόμη θα έχει τα ίδια μόρια οποιοσδήποτε υποψήφιος έχει άθροισμα και στα 4 μαθήματα 41, με όποιο τρόπο και αν έχει προκύψει αυτό. Αφού δεν υπάρχουν συντελεστές βαρύτητας και το άθροισμα διαιρείται με 4, όσοι έχουν άθροισμα 41 θα ισοβαθμούν. Και αν αυτοί οι δύο υποψήφιοι ισοβαθμούν μαζί με 10 άλλους στις τελευταίες 8 θέσεις ενός τμήματος, θα εισαχθούν οι 8 και οι άλλοι 4 θα μείνουν εκτός; Πώς θα μπορούσαν να το δεχθούν; Αν έμπαιναν όλοι οι ισοβαθμήσαντες θα τιναζόταν στον αέρα ο αριθμός των εισακτέων.
  Μόρια με παλιό και νέο σύστημα.
 
Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της προχειρότητας στο σχεδιασμό του εξεταστικού συστήματος από τον κ. Γαβρόγλου. Προφανώς δεν είναι δουλειά του Υπουργού Παιδείας να τσεκάρει τι γίνεται με τον υπολογισμό μορίων, είναι δουλειά των συμβούλων του που εισηγούνται, αλλά την ευθύνη την έχει πάντα ο Υπουργός. Δεν είναι η πρώτη φορά που δεν λειτουργεί αυτό που σχεδίασε ο κ. Γαβρόγλου. Και το σύστημα με τις σχολές ελεύθερης πρόσβασης δεν μπορούσε να λειτουργήσει, όπως αποδείξαμε το Σεπτέμβριο του 2018. Δείτε το εδώ.Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της προχειρότητας στο σχεδιασμό του εξεταστικού συστήματος από τον κ. Γαβρόγλου. Προφανώς δεν είναι δουλειά του Υπουργού Παιδείας να τσεκάρει τι γίνεται με τον υπολογισμό μορίων, είναι δουλειά των συμβούλων του που εισηγούνται, αλλά την ευθύνη την έχει πάντα ο Υπουργός. Δεν είναι η πρώτη φορά που δεν λειτουργεί αυτό που σχεδίασε ο κ. Γαβρόγλου. Και το σύστημα με τις σχολές ελεύθερης πρόσβασης δεν μπορούσε να λειτουργήσει, όπως αποδείξαμε το Σεπτέμβριο του 2018. Δείτε το εδώ.
 
Και τώρα τι κάνουμε; Τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά. Πιστεύω ότι η προσφορότερη λύση είναι να επανέλθει ο συντελεστής βαρύτητας στα μαθήματα με άμεση νομοθετική ρύθμιση. Θα μου πείτε ότι είναι πολύ αργά για να γίνει κάτι τέτοιο λίγους μήνες πριν τις εξετάσεις. Ναι αλλά είναι καλύτερα να προλάβουμε τα χειρότερα. Πολιτική ευθύνη δεν υπάρχει για τη νυν Υπουργό Παιδείας, αφού πρόκειται για απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης. Θεωρώ ότι θα το δεχθεί ο κόσμος γιατί τόσα χρόνια έτσι λειτουργούσε και γιατί θα αποσοβηθεί ένα μεγάλο κακό. Ας ελπίσουμε ότι θα γίνει μάθημα σε κάθε επίδοξο μεταρρυθμιστή να μελετά τις επιπτώσεις των αποφάσεών του και να μη νομοθετεί στο πόδι. Δεν φταίνε σε τίποτα τα παιδιά που τόσα χρόνια πληρώνουν τις “μεταρρυθμίσεις” του κάθε Υπουργού Παιδείας.
 
 
aei
  
 
Του Στράτου Στρατηγάκη
Μαθηματικού - ΕρευνητήThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Πηγή naftemporiki.gr
Το νέο έτος αναμένουμε να φέρει πολλές αλλαγές στην Εκπαίδευση, καθώς η νέα Υπουργός Παιδείας κα. Κεραμέως μετά το αρχικό διάστημα ενημέρωσης και προσαρμογής θα προχωρήσει στην υλοποίηση των εξαγγελιών της. Πρόκειται για αλλαγές, κυρίως στη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα φέρουν τα πάνω κάτω στο Λύκειο, το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τη λειτουργία των Πανεπιστημίων.Το νέο έτος αναμένουμε να φέρει πολλές αλλαγές στην Εκπαίδευση, καθώς η νέα Υπουργός Παιδείας κα. Κεραμέως μετά το αρχικό διάστημα ενημέρωσης και προσαρμογής θα προχωρήσει στην υλοποίηση των εξαγγελιών της. Πρόκειται για αλλαγές, κυρίως στη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα φέρουν τα πάνω κάτω στο Λύκειο, το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τη λειτουργία των Πανεπιστημίων.

Το Νέο Λύκειο αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του με την έναρξη του σχολικού έτους 2020-2021 από τα παιδιά που θα φοιτήσουν στην Α Λυκείου. Μέχρι τότε θα πρέπει να έχει ψηφιστεί νέος νόμος, που, όπως έχει ανακοινωθεί, θα περιλαμβάνει την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου. Θα καθορίζεται έτσι η προαγωγή του μαθητή στην επόμενη τάξη, αλλά θα μετράει ο βαθμός και των τριών τάξεων στην εισαγωγή στις Ανώτατες Σχολές, παράλληλα με τους βαθμούς των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Η αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς αναμένεται να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς, ξεκινώντας πρώτα από την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και προχωρώντας μετά στην ατομική αξιολόγηση. Μάλιστα έχει δηλώσει η Υπουργός Παιδείας ότι θα σταματήσει ο πληθωρισμός αριστούχων, αφού αν η διαφορά της προφορικής από τη γραπτή βαθμολογία είναι πολύ μεγάλη θα ζητούνται εξηγήσεις από τον εκπαιδευτικό. Αυτό σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί θα γίνουν πιο “σφιχτοί” στις βαθμολογίες τους.
Με τη μείωση των αριστούχων και την καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων σταδιακά σε όλες τις τάξεις του Λυκείου θα έχουμε πτώση των βαθμολογιών. Οι αδύνατοι μαθητές θα στραφούν προς τα ΕΠΑΛ, όπως γίνεται κάθε φορά που δυσκολεύουν τα πράγματα στο Γενικό Λύκειο.
 
Στα Πανεπιστήμια έρχονται μεγάλες αλλαγές. Από τα 37 τμήματα που ήταν να λειτουργήσουν από το 2020 και μετά η Νομική Πάτρας καταργήθηκε και τα υπόλοιπα δεν ξέρουμε αν και πότε θα λειτουργήσουν, αφού πήραν αναστολή λειτουργίας. Το σημαντικότερο είναι ότι θα αλλάξει ο τρόπος χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων, αφού το 20% της χρηματοδότησης θα εξαρτάται από την αξιολόγηση.
Πολλά ακόμη σχέδια υπάρχουν για σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν στα προγράμματα σπουδών της μέσης εκπαίδευσης, την ίδρυση πολλών πρότυπων σχολείων και άλλα.
 
Η Εκπαίδευση δεν αντέχει, όμως, άλλα πειράματα και καταιγισμούς αλλαγών, γιατί πάμε όλο και χειρότερα και όλου πια λέμε κάθε πέρυσι και καλύτερα. Μία μόνο λέξη πρέπει να μπει στο λεξιλόγιό μας για ότι είναι να γίνει: αποτελεσματικότητα.
Μία μόνο λέξη που απαιτεί πολλή δουλειά για να γίνει πραγματικότητα. Κάθε νέο μέτρο που λαμβάνεται πρέπει να έχει ξεκάθαρους στόχους στο σχεδιασμό του και μετά την εφαρμογή του να αξιολογείται αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι που τέθηκαν. Αυτό δεν έχει γίνει ποτέ μέχρι τώρα.

Ούτε όταν παίρνονται αποφάσεις υπάρχει ξεκάθαρη στόχευση, ούτε όταν αλλάζει κάτι υπάρχει αιτιολόγηση ποιοι στόχοι δεν επετεύχθησαν, έτσι ώστε να δικαιολογείται η οποιαδήποτε αλλαγή. Μ’ αυτή τη λογική πρέπει να γίνουν οι αλλαγές γιατί διαφορετικά θα βρεθούμε να έχουμε κάνει ακόμα μια τρύπα στο νερό, όπως κάνουμε συνεχώς τα τελευταία είκοσι χρόνια. Ας αντιληφθούμε όλοι ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια.

Η Εκπαίδευση στην Ελλάδα έχει πιάσει πάτο, τα παιδιά μας βγαίνουν από το σχολείο αγράμματα και αυτό θα έχει επιπτώσεις στο μέλλον τους ατομικά, αλλά και στο μέλλον της χώρας μας συνολικά, γιατί αν συνεχιστεί αυτή η πορεία δεν πρόκειται να δούμε πραγματική ανάπτυξη ποτέ.
 
 
tei atiinas
 
Του Στράτου Στρατηγάκη
Μαθηματικού - ΕρευνητήThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Πηγή naftemporiki.gr

Τελειώνει ο Οκτώβριος, έρχεται η παρέλαση και οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου ακόμη δεν γνωρίζουν την κατανομή των σχολών στα επιστημονικά πεδία. Βάσει του νόμου του κ. Γαβρόγλου πρέπει μέχρι τις 30 Μαΐου κάθε χρόνο να ανακοινώνεται η ακριβής κατανομή των Τμημάτων και ο αριθμός των εισακτέων που θα ισχύσει την επόμενη χρονιά. Έτσι οι υποψήφιοι θα μπορούν, ξεκινώντας την προετοιμασία τους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις της επόμενης χρονιάς, να κάνουν τις επιλογές τους, γνωρίζοντας τους όρους εισαγωγής. Ειδικά για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2020 η προθεσμία ήταν μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.
 
Υπάρχει, δηλαδή, καθυστέρηση σχεδόν ένα μήνα από την προθεσμία που έδινε ειδικά για φέτος ο νόμος Γαβρόγλου. Θα μου πείτε άλλαξε η κυβέρνηση, άλλαξαν υπουργοί, υφυπουργοί και σύμβουλοι. Χρειάζεται χρόνος μέχρι να βρουν τα πατήματά τους οι νέοι. Σωστό, αλλά το πρόβλημά μας δεν είναι πολιτικό. Δεν χρειάζεται να αποφασίσει για κάτι τέτοιο η υπουργός. Αυτό έλειπε να αποφασίζει και για τα τόσο μικρά θέματα η υπουργός. Το θέμα είναι διοικητικό. Θα έπρεπε το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου να έχει κάνει τη δουλειά και η υπουργός απλά να υπογράψει την απόφαση.
 
Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει ένας σταθερός διοικητικός μηχανισμός, που λειτουργεί ανεξάρτητα από τον εκάστοτε υπουργό Παιδείας. Για να πιάσουμε το θέμα από την αρχή δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου διοικητικός μηχανισμός, αφού το υπουργείο Παιδείας λειτουργεί με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, που σήμερα είναι στο υπουργείο και αύριο δεν είναι. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει η διοίκηση μ’ αυτόν τον τρόπο. Είναι ευθύνη όλων των προηγούμενων υπουργών Παιδείας ότι δεν έλυσαν το πρόβλημα. Όλοι αναγγέλλουν τη μία αλλαγή μετά την άλλη, όλοι τα αλλάζουν όλα και όλο και χειρότερα γίνονται τα πράγματα, αλλά αρνούνται να στελεχώσουν τις υπηρεσίες του υπουργείου με μόνιμο διοικητικό προσωπικό, ώστε ο διοικητικός μηχανισμός να λειτουργεί. Ας μην ξεχνάμε ότι το υπουργείο Παιδείας έχει να διαχειριστεί τους περισσότερους υπαλλήλους από κάθε άλλο Υπουργείο και έχει πάρα πολλούς εποπτευόμενους φορείς.
 
Τα αποτελέσματα αυτής της κατάστασης είναι να εκδίδονται αποφάσεις και μετά να έχουμε ανακοινοποίηση στο ορθό ή να έχουμε διορθώσεις σφαλμάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στην Υπουργική Απόφαση με τις αντιστοιχίες των τμημάτων πληροφορηθήκαμε ότι το Οικονομικό Τμήμα και το τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου έχουν έδρα τα… Τρίκαλα. Τα συνεχή λάθη δημιουργούν την ανάγκη συνεχών διορθώσεων και, φυσικά, την απώλεια πολλών εργατοωρών.
 
Γιατί κανείς υπουργός δεν λύνει το θέμα, ώστε να αποκτήσει το υπουργείο το απαραίτητο προσωπικό και να μπορεί να λειτουργεί όπως πρέπει; Γιατί κανείς δεν ενδιαφέρεται. Οι πιο προχωρημένοι υπουργοί Παιδείας έχουν εξαγγείλει ότι θα μειώσουν τον αριθμό των αποσπασμένων εκπαιδευτικών, για να επιστρέψουν τάχα μου οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις, αλλά κανείς δεν πάει παραπέρα.
 
Ιδού λοιπόν πεδίον δόξης λαμπρό για όποιον υπουργό θέλει να αρχίσει από κάπου να φτιάχνει τα πράγματα. Το υπουργείο Παιδείας χρειάζεται μόνιμο διοικητικό προσωπικό για να μπορεί να λειτουργήσει με στοιχειώδη επάρκεια, να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του και να μην παραβιάζει τις προθεσμίες που το ίδιο επιβάλλει δια νόμου. Περιμένουμε, λοιπόν, την ανακοίνωση της ακριβούς κατάταξης των τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία που έπρεπε να έχει δημοσιευτεί μέχρι το τέλος του προηγούμενου μήνα.